مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر کشور:

طرح های ریلی قم با سرعت بیشتری اجرایی شود

عصر ساختمان:معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به روند پیشرفت طرح های عمرانی قم، گفت: طرح های ریلی در این استان باید با سرعت بیشتری اجرایی شود.

طرح های ریلی قم با سرعت بیشتری اجرایی شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، هوشنگ خندان دل روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی و قطار شهری در قم، افزود: به طور طبیعی برای سرعت عمل باید برخی از مشکلات برطرف شود، به عنوان مثال در مورد منوریل هر چند به نظر می رسد تصمیم گیری اولیه که منجر به شروع عملیات اجرایی منوریل شده با همه جانبه گری کامل همراه نبوده است، ولی باید برای سرعت بخشی به آن برنامه ریزی شود تا در آینده ای نزدیک این طرح به بهره برداری برسد.
    وی خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که از مترو صورت گرفت، طول قابل توجهی از تونل حفاری شده بود، ولی باید راه هایی که سرعت کار را بیشتر کند مرور کنیم تا در آینده نزدیک بخش هایی از مترو به بهره برداری برسد.
    وی با اشاره به تقاطع 15 خرداد، گفت: با وجود اینکه مدتی این طرح دارای مشکل بود، ولی در حال حاضر طرح فعال شده و این مساله جای خوشحالی دارد.
    خندان دل با بیان اینکه منابع باید در شهرها با دقت بیشتری مصرف شود، بیان کرد: به نظر می رسد منابع قم در گذشته به خوبی هزینه و مصرف نشده و چیزی از خود به ارث گذاشته که اثرات سازنده برای مدیریت کنونی شهر ایجاد نمی کند.
    وی یادآور شد: ممکن است این امر زاییده برخی از مشکلات حوزه مقررات و قوانین و نظام های تصمیم گیری باشد که باید حل و فصل شود.
    وی ادامه داد: بخشی از منابع شهرداری قم درگیر تصمیماتی است که در گذشته اتخاذ شده، ولی از نظر دیگر درآمدهای شهرداری ها ارتباط زیادی با رونق و رکود اقتصادی کل کشور دارد، به دلیل اینکه در شرایط رونق اقتصادی نیستیم، درآمد شهرداری ها کاهش پیدا کرده است.
    معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: باید راه هایی که این وابستگی را کاهش می دهد با کمک و همکاری شهرداری ها دنبال کنیم.
    خندان دل، گسترش نامناسب ساختارهای سازمانی شهرداری ها را از مواردی عنوان کرد که مشکلات کنونی را تشدید می کند و افزود: این امور هزینه های فراوانی در شهرداری ها به وجود می آورد؛ بنابراین باید با کمک شهرداری ها راه حل هایی برای برطرف کردن این مشکلات و جلوگیری از بروز مشکلات مشابه جست وجو کنیم.
    وی با تاکید بر اینکه باید ارزیابی واقع بینانه از منابع مالی برای شروع طرح های بزرگ داشته باشیم، گفت: تفاوتی ندارد در مقیاس مدیریت شهری مانند قم یا در مقیاس ملی بخواهیم این تصمیم را بگیریم، واقعیت های اقتصادی و بنیه مالی ما همین است.
    وی ادامه داد: هنگامی که انتظاراتی بیش از این توان داریم هیچ نتیجه ای به جز اینکه زمان اجرای طرح طولانی شود، در برابر ما نیست.
    خندان دل خاطرنشان کرد: درست است در طرح های ریلی بر اساس قانون نیمی از نیازهای مالی را دولت و نیمی دیگر را شهرداری ها باید تامین کنند، ولی در بسیاری موارد شاهد هستیم این دو با یکدیگر برابری نمی کند.
    وی تصریح کرد: موضوعی که اهمیت دارد این است که چگونه راه های سرعت بخشی به طرح ها را در پیش بگیریم، زیرا اصل بر رضایت و بهره مندی مردم است و در قم باید با صحبت و مذاکرات با مدیران محلی این راه ها جست وجو شود.
    پروژه خط A متروی قم به طول 14 کیلومتر از چهارسال گذشته آغاز شده که درحال حاضر 10 درصد پیشرفت داشته و به گفته مسوولان درصورت تامین اعتبارات لازم تا سال 97 به پایان خواهد رسید.
    طرح متروی قم قرار است غربی ترین نقطه شهر را به شرقی ترین نقطه متصل کند، خط A مترو قم 14.8 کیلومتر است و دارای 14 ایستگاه شامل ایستگاه های جمکران، میدان بقیه الله، میدان ولیعصر(عج)، زاویه، میدان پلیس، شهید روحانی، چهل اختران، خیابان عماریاسر، میدان مطهری، میدان سعیدی، میدان معصومیه، خیابان مطهری، میدان کشاورز و قلعه کامکار می باشد.
    اجرای پروژه مونوریل قم نیز از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که در مرحله نخست این پروژه به طول 6.8 کیلومتر از پارک سوار شمالی قم تا مصلی قدس با فعالیت کارشناسان و مهندسان داخلی در حال احداث است.
    در طول 6.8 کلیومتری فاز نخست طرح منوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و ایستگاه مصلی در نظر گرفته شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار