مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

اتصال اردبیل و تبریز به خط ریلی در سال آینده

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تبریز تا تابستان سال آینده به شبکه سراسری راه‌آهن وصل می‌شود، گفت: یک تیم در حال بررسی سانحه امروز کشتی کانتینری بندر شهید رجایی است.

اتصال اردبیل و تبریز به خط ریلی در سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مراسم بهره‌برداری از 27 دستگاه سالن قطار مسافری، سه دستگاه واگن ترانسفر و 20 سالن ریل‌باس امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در ایستگاه راه‌آهن تهران بهره‌برداری برگزار شد.

    در این مراسم محمد اسلامی به تفاهم‌نامه صبح امروز با سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت:‌ این سند موجب افزایش ظرفیت ناوگان ریلی مسافری تا 29 درصد و باری تا 4 درصد می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: در این دو سال 4 استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و گیلان به شبکه ریلی متصل شد و تا تابستان 98 هم خط آهن به تبریز می‌رسد و سپس به استان اردبیل می‌رویم.

    وی بیان کرد: زیرساخت‌های ریلی کشور توسعه یافته است و ظرفیت قطارهای ما پاسخگوی نیاز مردم نیست. ما از تسهیلات قانون بودجه، تبصره 18 برای سازنده و بهره‌بردار تسهیلات یارانه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

    وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نکات این است که به اقتصاد شرکت‌های ریلی توجه کنیم، عدم تناسب درآمد و هزینه برای شرکت‌های ریلی موجب می‌شود، نتوانند تعهدات خود را اجرا کنند.

    وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد پرداخت حقوق و عیدی کارگران راه آهن بیان کرد:‌ همه کارگران و کارکنان، عیدی و حقوق دریافت کرده‌اند. ما در سال 98 سیاستی را دنبال می‌کنیم که جذابیت خدمات ریلی در بخش مسافری و باری به توازن برسد. اطمینان می‌دهیم این وقایع دیگر تکرار نمی‌شود.

    وی همچنین با اشاره به حادثه کشتی کانتینری در اسکله بندر شهید رجایی گفت: تیم بررسی سانحه در حال بررسی وضعیت است و این حادثه فقط یک مصدوم داشته است که منتظر گزارش تیم بررسی سانحه هستیم.

    وی گفت: امروز تبالوی دیجیتالی اطلاع‌رسانی سفر رونمایی شده است و سامانه اطلاع‌رسانی قطارها به صورت اپلیکیشن‌ موبایلی به زودی راه‌اندازی می‌شود.

    اسلامی تأکید کرد: رئیس سازمان هواشناسی وعده داده است از اردیبهشت سال آینده اپلیکیشن هواشناسی جاده‌ها مربوط به موبایل راه‌اندازی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار