مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

پرداخت الکترونیکی عوارض در چهار آزاد راه اصلی از فردا

عصر ساختمان- خادمی گفت: از اولین ساعت روز ۲۸ اسفند، عوارض آزاد راه‌های تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان به روش الکترونیکی اخذ می شود.

پرداخت الکترونیکی عوارض در چهار آزاد راه اصلی از فردا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی اظهار کرد: از اولین ساعت روز 28 اسفند، ایستگاه‌های دریافت عوارض در چهار آزاد راه اصلی منتهی به پایتخت یعنی آزاد راه‌های تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان غیر فعال شده و روش الکترونیکی جایگزین آن می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: در روش سنتی، بخصوص در محور‌ها و ساعات پرترافیک، مردم ساعت‌ها در ترافیک متوقف می‌ماندند که هم وقت و هم هزینه بالایی به آن‌ها تحمیل می‌شد و خطر بروز تصادف هم در این مسیر‌ها وجود داشت.

    وی افزود: در روش الکترونیکی دریافت عوارض بزرگراهی، پلاک خودرو‌ها هنگام عبور از گیت‌های مجهز به دوربین به سامانه‌ای که با کنسرسیومی از بخش خصوصی برای الکترونیکی شدن دریافت عوارض آزادراهی تشکیل شده منتقل می‌شود و سرنشینان خودرو‌ها می‌توانند با انتخاب روش‌های مختلف، عوارض خود را بدون توقف پرداخت کنند.

    خادمی اتصال پلاک خودرو به سیمکارت تلفن همراه یا حساب بانکی، پرداخت با اپلیکیشن‌های موبایلی بانک‌های مختلف، و پرداخت از طریق کیف پول الکترونیکی را از روش‌های پرداخت این عوارض دانست و گفت: همچنین مردم می‌توانند عوارض آزاد راهی خود را در توقفگاه‌های بین راهی یا خودپرداز‌های شهر‌های مبدا و مقصد پرداخت کنند.

    در این روش حتی اگر مالک خودرو اقدام به پرداخت عوارض در زمان مقرر نکند پلیس راهنمایی و رانندگی با ارسال پیامک اخطار او را ملزم به پرداخت می‌کند و در صورت نپرداختن این عوارض، خودرو مبلغ 30 هزار تومان جریمه خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در حال حاضر 28 آزاد راه در حال بهره برداری در کشور وجود دارد که قرار است بزودی این سامانه در همه آن‌ها توسعه یابد و تا پایان تیر، با استقرار این سامانه در همه آزادراهها، عوارضی‌های سنتی جمع آوری خواهد شد و بعد از این تاریخ، مسافران هیچ توقفی برای پرداخت عوارض نخواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی