مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها خبر داد

تهیه دستورالعمل آزمون‌ها و صدور گواهینامه‌های مهارت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

عصر ساختمان- رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها از تهیه «دستورالعمل آزمون‌ها و صدور گواهینامه‌های مهارت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سوی این مرکز و دفتر آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

تهیه دستورالعمل آزمون‌ها و صدور گواهینامه‌های مهارت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مجید عبدالهی رییس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان خبر فوق گفت: این دستورالعمل در راستای توسعه آموزش کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور و در اجرای توافقنامه منعقده بین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سال 1392 مبنی بر همکاری در ارائه رشته مهارتی شهرداری ها و دهیاری ها در سطح کشور تهیه شده است.

    رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: توسعه متوازن آموزش‌های متوسطه مرتبط با فعالیت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در شاخه کاردانش و برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر برگزاری آزمونهای مهارت استاندارد مهارتی شهرداری ها و دهیاری ها، از جمله اهداف تهیه این دستورالعمل است.

    عبدالهی در ادامه اظهار کرد: طبق این دستورالعمل و بر اساس ماده (14)و تبصره( 27763/ت/444ه) مورخ 71.9.28 مصوبه هیات محترم وزیران، کمیته ای به نام کمیته آزمون و صدور گواهینامه های مهارت در مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تشکیل می‌شود.

    وی افزود: این کمیته برنامه ریزی و نظارت بر آزمونهای مهارت و صدور گواهی نامه های مهارت که منجر به اخذ مدرک دیپلم متوسطه در حوزه مهارتی مشاغل شهرداری ها و دهیاری ها می شود را بر عهده دارد.

    عبدالهی،‌ ساماندهی و نظارت بر اجرای آزمونها و صدور گواهی نامه های مهارت،‌ ادامه تحصیل در رشته‌های مهارتی مربوط به شهرداریها و دهیاریها برای افراد بزرگسال در هنرستانهای دولتی بزرگسال، تهیه بانک سوالات و تعیین طراح سئوالات آزمونهای بخش نظری و عملی برای هر استاندارد مهارت،‌ تدوین شیوه ارزشیابی دروس مهارت (بصورت کتبی، شفاهی، عملی یا مشترک) و پورتال کردن فرآیند ثبت نام، آزمون و صدور گواهینامه های مهارت و تاییدیه رشته های مهارتی شهرداری ها و دهیاری ها را از دیگر اهداف تدوین این دستور العمل ذکر نمود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی