مدیران خودروعصر اعتبار

قدرت خرید وام مسکن کم شد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش تسهیلات دهی در بخش مسکن، از کاهش قدرت خرید وام مسکن خبر داد.

قدرت خرید وام مسکن کم شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایبنا، شهرام کوسه غراوی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی و با توجه به بزرگ شدن حباب قیمت ها در بازار باید تسهیلات دهی در بخش مسکن افزایش یابد تا خرید خانه برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه ممکن شود.
    نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر سقف وام مسکن جوابگوی تورم رخ داده در این حوزه نیست، افزود: باید سازوکاری برای مشارکت همه بانک ها در روند تسهیلات دهی در بخش مسکن فراهم شود.
    این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه ایجاد فضای رقابتی در ارایه تسهیلات مسکن به نفع مردم خواهد بود، تصریح کرد: در این رابطه دولت باید با ایجاد برخی قوانین  بانک ها را به فروش اموال مازاد خود ترغیب کند تا با عواید حاصل از آن بتوان رسد تسهیلات دهی را رقم زد.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش دهی تسهیلات مسکن در قیمت خانه به حداقل ممکن رسیده است، گفت: باید با موافقت با افزایش سرمایه بانک ها آن هم به منظور رشد سقف وام مسکن موافقت شود.
    کوسه غراوی با تاکید بر اینکه باید سقف وام مسکن در خصوص طبقات مختلف جامعه به صورت پلکانی افزایش یاید، افزود: در حال حاضر متاسفانه تسهیلات مسکن صرفه اقتصادی خود را تا حدودی از دست داده و بسیاری از مردم تمایلی به اخذ آن با توجه به کاهش کارایی آن ندارند.
    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت بانک ها در ارایه تسهیلات بانکی با همکاری بانک مرکزی ممکن می شود، تصریح کرد: مجلس برای تحقق این مهم آماده هر نوع همکاری با دولت به ویژه بانک مرکزی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی