مدیران خودروعصر اعتبار

۶هزار واحد مسکن مهر دراستان اصفهان متقاضی ندارد

عصر ساختمان:مدیرمسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: ۶ هزار واحد مسکن مهر دراستان اصفهان بدون متقاضی است که با شرایطی راحت تر از مسکن مهر به متقاصیان واگذار خواهد شد.

۶هزار واحد مسکن مهر دراستان اصفهان متقاضی ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، ایمان طاهر روز شنبه افزود: با تصمیم وزارت مسکن و شهرسازی قرار شد به عنوان پروژه های خود مالک، اراضی تحویل انبوه ساز و با ارائه تسهیلات به متقاضیان، با شرایط راحت تر از مسکن مهر تحویل و با قیمت روز به فروش برسد .
    احداث پروژه های مسکن مهر در استان اصفهان با آماری بالغ بر 222 هزار واحد مسکونی از سال 86 آغاز شد که از این تعداد 61 هزار واحد مسکن روستایی و بنگاه های زودبازده و 161 هزار واحد مسکن مهر شهری است.
    مدیرمسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان افزود: این تعداد واحد با بودجه ای بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان پیش بینی شد که 4500 میلیارد تومان آن تسهیلات پرداختی و مابقی آورده متقاضیان بوده است .
    مدیرمسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: از تعداد 161 هزار واحد مسکن مهر شهری تاکنون 139 هزار واحد افتتاح شده که با کسر 6 هزار واحد فاقد متقاضی 16 هزار واحد باقیمانده تا پایان سال 95 در استان تکمیل وتحویل متقاضیان خواهد شد .
    طاهر گفت: در استان اصفهان مکان سنجی زمینها به گونه ای بوده که از مراکز شهرها خارج نیست، که این مورد در خصوص شهرهای جدید استثناست.
    وی درخصوص خدمات روبنایی وزیر بنایی واحدهای مسکن مهر تصریح کرد: مشکل خاصی در زمینه خدمات زیر بنایی وجود ندارد وتمام واحدها از امکانات آب ،برق وگاز برخوردارند و در زمینه خدمات روبنایی، مهمترین مشکل در سایتهای مسکن مهر خدمات روبنایی است که تلاش می شود حداقل های ممکن برای مردم تامین شود.
    مدیرمسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان اظهارکرد: خوشبختانه طرحهای آماده سازی در حال تحویل به شهرداریها است که تاکنون 44 شهر خدمات آماده سازی آنها تحویل شهرداری ها گردیده و شهرداری در قبال تحویل زمین، یارانه و قیر لازم است که نسبت به ایجاد فضای سبز و آماده سازی این پروژه ها اقدام کنند و این نویدی است برای مردم که بتوان در اینخصوص حداقلهای ممکن را تامین نمود.
    وی با توجه به آمار بسیار بالای مسکن مهر دراستان و نیاز به بودجه و اعتبارات بیشتر در زمینه ارائه خدمات روبنایی افزود: خدمات روبنایی از قبیل ایجاد واحداث فضای سبز، مسجد ، آتش نشانی، کلانتری، آموزشی و درمانی در پروژه ها یکی از چالشهای این طرح بوده که طبق قانون ساماندهی مسکن، خدمات روبنایی برعهده دستگاههای متولی است.
    او ادامه داد: با توجه به اینکه مردم بیشتر وزارت راه وشهرسازی را متولی ساخت مسکن مهر می شناسند از این جهت توقعی برای متقاضیان ایجاد شده که در این مورد این اداره کل نیز سعی در تامین حداقل ها کرده است .
    طاهر با اشاره به شرایط خاص سایتهای مسکن مهر در شهرهای جدید فولادشهر، بهارستان ومجلسی گفت: با توجه به آمار بسیار بالای تعداد واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید همیاری مسئولین استانی وکشوری نیاز است تا بتوان مشکلات موجود در سایتهای مسکن مهر در شهرهای جدید را مرتفع نمود، کما اینکه در راستای تامین خدمات روبنایی در شهر جدید فولادشهر یک پاسگاه پلیس و6 باب مدرسه ساخته شده وخدمات عمومی دیگری نیز دردستورکار است و در این راستا شهر مجلسی به یک شهر تمام وکمال تبدیل شده وتمام خدمات فرهنگی ، آموزشی و امنیتی در آن موجود است.
    مدیرمسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: در طرح مسکن مهر سند اعیانی به محض تقسیط تسهیلات به نام خریدار می شود ولی سند ملک، بدلیل مالکیت 99 ساله زمین توسط دولت، در اجاره دولت است تازمانی که متقاضی هزینه زمین را پرداخت نماید که از 139 هزار واحد تحویلی تاکنون بیش از 110هزار واحد سند اعیانی به نام متقاضی شده است.
    وی درباره اینکه آیا مصالح مورد استفاده در ساخت مسکن مهر از کیفیت و استاندارد لازم برخورداراست گفت: با توجه به نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان بر ساخت این واحدها و با توجه به گزارشهای اداره استاندارد و بازدیدهایی که در طی ساخت واحدها انجام گردیده خوشبختانه سعی شده مصالح بکار رفته در این واحدها دارای استاندارد و تاییدیه نظام مهندسی باشد .
    طاهر خاطرنشان کرد: ساخت واحدهای مسکن مهر چنانچه با حجم کمتر و با درایت بیشتری شروع می شد نتیجه بهتری داشت و نیاز است که از احداث شهرها در خارج از حریم جلوگیری شود واین هزینه ها بیشتر در احیای بافتهای فرسوده وناکارآمد شهری استفاده شود.
    او گفت: دولت به ازای هر واحد مسکن مهر حدود بیش از 30 میلیون تومان هزینه کرده که این هزینه ها شامل پول زمین، یارانه های بانکی، تفاوت سود بانک وفضاهای روبنایی است.
    وی از طرح مسکن اجتماعی نیز اظهارکرد: این طرح در بافتهای ناکارآمد شهری شروع شده ولی درخصوص مسکن اجتماعی هنوز جزییات طرح به استانها ابلاغ نشده و در نیمه دوم سال 95 شروع خواهد شد که به محض ابلاغ جزییات به اطلاع عموم خواهد رسید .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو