مدیران خودروعصر اعتبار

۹۰۰ میلیارد ریال هزینه برای بازآفرینی در شهرستان پاکدشت

عصر ساختمان- بافت فرسوده شهردار پاکدشت از هزینه ای بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال در راستای بازآفرینی محلات این شهرستان خبر داد.

۹۰۰ میلیارد ریال هزینه برای بازآفرینی در شهرستان پاکدشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهردار پاکدشت از هزینه ای بالغ بر 900 میلیارد ریال در راستای بازآفرینی محلات این شهرستان خبر داد.

    داریوش پازوکی شهردار پاکدشت در نشستی با پرویز فیروز معاون بازآفرینی و مسکن راه و شهرسازی استان تهران با تایید این خبر گفت : هنوز مشکل 127 خانوار محله زینبیه مرتفع نشده است و در این زمینه نیاز به پی گیری بیشتری داریم.

    وی تصریح کرد ، همچنین از اعتبارات تبصره 18 ، هشت قطعه زمین برای بافت های ناکارآمد تخصیص داده ایم اما متاسفانه این شهرستان با داشتن حجم زیادی از ساکنان در محلات بافت و سکونتگاه هنوز مطالعه بافت فرسوده ندارد که می بایست اداره کل راه و شهرسازی این مساله را در الویت امور قرار دهد.

    پازوکی در ادامه افزود : یکی از مهم ترین مشکلات شهرستان پاکدشت آسفالت معابر و کوچه ها است ، ما فرسوده ترین معابر شهری را در اختیار داریم.

    وی مشکلات محله زینبیه ، حصار امیر و انقلاب را حاد عنوان کرد و افزود : کارهای بسیار خوبی نیز همچون توانمند سازی و آموزش در محلات انجام شده است و تنها در محله حصار امیر 1500 نفر در کارگاههای آموزشی تحت آموزش قرار گرفته اند.

    پازوکی از نیاز 2500 میلیارد ریالی این شهرستان در حوزه بازآفرینی خبر داد و گفت : در صورتی مردم در پروژه های باز آفرینی مشارکت می کنند که دولت و شهرداری هر دو پروژه های بزرگ مقیاس یا کوچک مقیاس ولی محرک توسعه را در محلات شروع کنند.

    پازوکی یکی دیگر از مشکلات خاص باز آفرینی این شهرستان را ساماندهی کوره های آجرپزی اعلام کرد و گفت : 400 هکتار کوره آجرپزی در این شهرستان وجود دارد که نیاز به ساماندهی جدی و اساسی دارند و در این زمینه مشاور شهرداری نیز طرح خود را ارایه کرده است.

    شهردار پاکدشت همچنین در پایان با ابراز نگرانی از شکل گیری یک محله بافت ناکارآمد جدید در حریم شمالی پاکدشت گفت : در این زمینه نیز نیاز به حل و فصل موضوع به کمک اداره کل راه و شهرسازی استان تهران داریم.

    پازوکی گفت : هیچ طرح بازآفرینی واحد و یکسانی را نمی توان برای یک استان و یا حتی یک شهرستان اجرایی کرد ، هر محله نیازها و شرایط و اقلیم خودش را دارد ، چنانچه پاکدشت نیز با در اختیار داشتن ظرفیتهایی مثل بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه با 2200 واحد صنعتی ( شهرک صنعتی عباس آباد ) شرایط و ظرفیت های خوبی دارد.

    لازم به ذکر است که محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز به مناسبت 25 اسفند سالروز شهادت سردار شهید باکری ( شهردار شهید ارومیه ) و روز شهردار از خدمات پازوکی در حوزه بازآفرینی این شهرستان تقدیر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار