مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران:

مراکز آموزشی شهرداری باید کوچک شوند

عصر ساختمان- رییس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم بهینه‌سازی و کوچک‌سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری تاکید کرد.

مراکز آموزشی شهرداری باید کوچک شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید حسن رسولی در جلسه رسیدگی به طرح ساماندهی مراکز آموزشی شهرداری تهران که با حضور  معاونان برنامه ریزی و منابع انسانی شهردای تهران و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تهران و مراکز آموزشی تابعه آن برگزار شد،  هدف از برگزاری این جلسه را جمع بندی و نتیجه گیری درباره ساماندهی مراکز آموزش شهرداری از منظر ضرورت، تداوم، حیات، ادغام یا انحلال این مراکز عنوان کرد و افزود: این تصمیم گیری بر اساس طرحی است که شورا شهر، شهرداری تهران را ملزم به اجرای آن کرده است و کمیته منابع انسانی شورا نتیجه آن را در ابتدای سال 98 باید به صحن شورا ارائه دهد.

    رییس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح مفادی از این طرح، گفت: براساس این مصوبه موظف هستیم گزارشی کامل و جامع در مورد مراکز آموزشی موجود وابسته و تابع شهرداری تهران و نیز نحوه تامین اعتبارات و منابع مالی هزینه شده از ابتدای تاسیس تاکنون ارائه دهیم. همچنین در خصوص حذف رشته‌های غیرضروری که با عملکرد شهرداری انطباقی ندارند تصمیم گیری شود و نیز سازماندهی و تعیین تکلیف مراکز آموزشی موجود به منظور تمرکزگرایی و تجمیع رشته‌ها صورت گیرد.

    حسن رسولی در ادامه با تاکید بر اینکه رویکرد شورا و طرح مذکور گسترش دامنه مراکز آموزشی شهرداری نیست، افزود: ما منکر دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری نیستیم و با موجودیت آن موافق هستیم اما موافق کوچک سازی این مرکز و بهینه‌گزینی هستیم.

    خزانه دار و رییس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: طبق گزارشات منابع انسانی شهرداری شرایط به گونه ایی است که 50 درصد منابع انسانی در شهرداری شغلشان با مهارت‌های تحصیلی‌شان همخوانی ندارد. این در حالی است که سازمان پویا باید بداند به چه شغل هایی با چه سطح دانش و مهارت از طریق به‌گزینی می‌تواند نیرو جذب کند.

    حسن رسولی افزود: شورا به این جمع بندی رسیده است که رشته هایی در این مراکز تدریس می شود که شهرداری مسئولیتی در مورد تربیت نیروی انسانی در این رشته‌ها ندارد. برخی از رده های شغلی در شهرداری  اساسا" نیاز به ارتقا تحصیلی ندارند بله باید با آموزش های پودمانی مهارت افراد بالا برود.

    وی با تاکید بر اینکه شهرداری متولی آموزش عالی نیست، افزود: شهرداری شش ماموریت دارد که باید بر اساس آنها عملکرد داشته باشد قطعا آموزش شهروندی برای اداره بهتر شهر مفید است اما این وظیفه شهرداری نیست که به آموزش شهروندی ورود کند شهرداری مصرف کننده این نوع خدمات و آموزش‌هایی عمومی است که متولی مشخص در قانون دارد.


    در این جلسه سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران در دفاع از ضرورت وجود مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تهران با بیان اینکه این مرکز طبق مجوزی از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم در سال 81 تاسیس شده است گفت: این موسسه برخلاف سایر موسسات آموزشی وابسته به دولت که طبق ابلاغیه سازمان امور استخدامی دولت در مورخ 97/02/18 جهت منحل شدن موسسات آموزشی باید اقداماتی صورت می گرفت، شامل این ابلاغیه نشد که این می تواند ظرفیتی برای شهرداری تهران در جهت آموزش باشد. بنابراین نباید به این موسسه به عنوان یک تهدید نگاه کرد بلکه فرصتی است برای خدمات رسانی.

    رسولی در واکنش به اظهارات اشرفی اظهار کرد: جهت گیری شورای شهر بر کوچک سازی و نبود برخی از موسسات غیرضرور است.

    ابراهیم شیخ معاون منابع انسانی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه تفکیک بین مرکز آموزش و واحدهای تابعه آن برای بررسی تفکیکی هوشمندانه است تصریح کرد: ماهیت هر یک از واحدها با یکدیگر متفاوت است و چاره ای نداریم که تقلیل گرایانه در مورد اجزا سیستم تصمیم گیری کنیم.  اگر از من بپرسید حال و روز آموزش در شهرداری چگونه است، می گویم تلاش هایی در جهت یادگیری صورت گرفته اما عدم تطابق شغل با تحصیلات در شهرداری آماری نزدیک به 50 درصد را نشان می دهد

    معاون منابع انسانی شهرداری تهران صدور دستورالعمل هدایت تحصیلی را انقلابی در برنامه تحصیلی کارکنان شهرداری دانست و تصریح کرد: اصلاحات و ساماندهی مراکز آموزشی شهرداری با تمرکز بر رشته های مورد نیاز شهرداری تهران پیشنهاد داد.

    رسولی  در جمع بندی این جلسه پایان با تاکید بر اینکه آموزش عالی در شهرداری باید نیازسنجی شود، مهلت دریافت نقطه نظرات شهرداری درباره این طرح را 20 فروردین ماه سال آینده عنوان کرد و افزود: خارج از این زمان کمیته منابع انسانی شورا جمع بندی نهایی خود را به صحن جهت تصمیم گیری ارائه خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو