مدیران خودروعصر اعتبار

جان باختن ۱۲۰ نفر در حوادث مربوط به سقوط آسانسور

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه آسانسور ، تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی از جان باختن ۱۲۰ نفر در اثر سقوط آسانسور در سال های اخیر در کشور خبر داد.

جان باختن ۱۲۰ نفر در حوادث مربوط به سقوط آسانسور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر ایلخانی ، علت بالا بودن آمار مرگ و میر در آسانسورها را بی توجهی به نکات ایمنی در نصب این وسیله مورد نیاز ساختمان های بلندمرتبه و غیراستاندارد بودن 70 درصد قطعات به کارگرفته شده در آسانسور دانست .

    وی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مجوز برگزاری دوره های مهارتی را برای اتحادیه آسانسور صادر کرده است از افتتاح خانه مهارت آسانسور در این اتحادیه خبر داد و گفت: بزودی تمام نصاب ها و تعمیرکاران آسانسور تحت پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار می گیرند .

    ایلخانی از اینکه هیچ کدام از نصاب های آسانسور آموزش های فنی و حرفه ای را طی نکرده اند ابراز تاسف کرد و افزود: از این پس داشتن گواهینامه مهارت حرفه ای برای کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند ضروری است.

    وی با بیان اینکه نصب آسانسور بر اساس قانون برعهده شرکت های طراحی و مونتاژ و تایید آن نیز منوط به داشتن مهر این شرکت هاست از فعالیت های غیرقانونی برخی از این شرکت ها پرده برداشت و گفت: ظاهرا در قراردادهای نصب آسانسور با پیمانکاران ساختمانی ، این نصاب ها هستند که همواره از شرکت های طراحی و مونتاژ پیشی می گیرند .

    ایلخانی مهمترین فعالیت کنونی برخی از شرکت های طراحی و مونتاژ را فروش مهر به نصاب های آسانسور دانست و تاکید کرد : این رویه غیرقانونی است و وزارت صنعت معدن و تجارت نیز باید با آنها برخورد کند .

    وی با اشاره به اینکه داشتن استاندارد برای نصاب در زمان پایان کار شهرداری مورد نیاز است، افزود : درشرایط کنونی نصاب اسانسور قرارداد می بندد جنس هم می خرد و زمانی که کار به مرحله پایانی می رسد با پرداخت مبلغی مهر را از شرکت های طراحی و مونتاژ خریداری می کند .

    رئیس اتحادیه اسانسور از اینکه نظارت برعملکرد این شرکت ها هم اکنون برعهده سندیکاست و به صورت کامل دراختیار اتحادیه نیست انتقاد کرد و افزود : سندیکاها چون انجمن هستند نباید در کارهای صنفی و حقوقی دخالت کنند .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار