مدیران خودروعصر اعتبار

محسن‌هاشمی تاکید کرد:

لزوم بهره‌وری حداکثری از مترو

عصر ساختمان- رییس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم بهره‌برداری حداکثری از متروی تهران تاکید کرد.

لزوم بهره‌وری حداکثری از مترو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در مراسم افتتاح هفتمین کیلومتر از خط هفت مترو تهران در تشریح بخش شمالی خط هفت متروی تهران ، گفت‌: از تلاش همه کسانی که برای بهره‌برداری از خطوط مترو و سرویس دهی به مردم کار می‌کنند تشکر می‌کنم. بی تردید یکی از راهبردی‌ترین پروژه‌ های کشور مترو است و همان طور که می دانید بر اساس اقتصاد مقاومتی و قدرت ساخت داخلی که در این پروژه‌ ایجاد شده است باید این پروژه‌ مورد حمایت قرار گیرد.

    وی خاطر نشان کرد: اگر به دنبال مقاومت در بحث تحریم‌ها هستیم، قطعا مترو با کا هش مصرف سوخت و ایجاد امنیت و اشتغال می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد. اگر مسائل محیط زیستی برای ما مهم است بی تردید هیچ ابزاری به اندازه مترو در کاهش آلودگی هوا و ترافیک موثر نیست.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: از این پروژه‌ عدالت محور تر پیدا نمی‌کنیم و در شرایطی قرار داریم که می‌توانیم این پروژه‌ را گسترش دهیم و به مردم خدمات بیشتری را ارائه کنیم. قطعا  موضوع مترو بحثی نیست که امروز مطرح شده باشد، لذا باید یادی کرد از آیت الله هاشمی و همه کسانی که بیش از 30 سال در خدمت ساخت مترو بوده‌اند.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: وقتی که این پروژه‌ مطرح شد، آیت الله هاشمی در هیات دولت حضور پیدا کردند و برای تامین نقدینگی آن خدمت امام راحل رفتند تا نهایتا این پروژه‌ در دولت به تصویب رسید.

    هاشمی در ادامه اظهاراتش به موضوع ساخت حدود 200 کیلومتر از خطوط متروی تهران در حال‌ حاضر اشاره کرد و یادآور شد:  با توجه به تردد از اقمار به سمت تهران و افزایش آن و همچنین تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای برای تجهیز و ساخت خطوط مترو در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری  داشتیم درخواست کمک کردیم. آن چه که ما باید امروز از آن خوشحال شویم ساخت مترو نیست ،‌ بلکه تکمیل بهره وری از آن باید ما را خوشحال کند. باید دولت در این عرصه به شهرداری تهران کمک کند تا با استفاده از فاینانس‌ها ، اوراق مشارکت و نقدینگی افسار گسیخته‌ای که در شهر وجود دارد نسبت به تکمیل خطوط مترو اقدام کنیم.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران  خطاب به شهردار تهران، گفت‌: باید موضوع مجتمع‌های ایستگاهی که می‌تواند برای شهرداری درآمد داشته باشد به طور جد مدنظر قرار گرفته شود.

    وی تاکید کرد : همه روسای جمهور به ساخت مترو کمک های ویژه‌ای داشتند، لذا آقای روحانی هم باید این کمک را به مترو داشته باشند البته مصوباتی در این زمینه  داشته‌اند، اما باید تلاش شود که این کمک‌ها نقد شوند.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان صحبت‌های خود گفت‌: من به مترو و شهردار تهران تذکر می‌دهم که پولی که در این حوزه هزینه شده است باید بهره وری کاملی از آن صورت گیرد و امیدواریم هر چه‌ زودتر این امر محقق شود. باید از خط هفت متروی تهران روزانه 500 تا 700 هزار نفر بهره وری داشته باشیم و در مرحله بعد این میزان را به یک میلیون مسافر افزایش دهیم و در مرحله بعدی نیز با کاهش سرفاصله قطارها بیش از یک میلیون مسافر را جابه جا کنیم. امیدواریم با مراقبتی که انجام می‌دهیم همانند آن چه که تا به امروز انجام شده است و هیچ حادثه‌ای منجر به فوتی که مقصر آن مترو باشد، نداشته‌ایم از این پس نیز ایمنی مسافران حفظ شود و مترو کارایی خود را حفظ کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار