مدیران خودروعصر اعتبار

آیا خرید مسکن در شهرک‌های حومه‌ای به‌صرفه است؟

عصر ساختمان- قیمت مسکن در شهرهای جدید نصف کلانشهرهاست. این موضوعی است که حبیب طاهرخانی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرده و گفته است واحدهای مسکونی که ۳۰‌درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در شهرهای جدید واقع شده‌اند، پیش‌فروش می‌شوند. حبیب‌الله طاهرخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته است که ٢۰۰‌هزار خانه جدید در شهرهای جدید و برای دهک‌های مختلف احداث می‌شود.

آیا خرید مسکن در شهرک‌های حومه‌ای به‌صرفه است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شهروند، البته مصطفی قلی‌خسروی،  رئیس اتحادیه املاک به «شهروند» می‌گوید: «ممکن است این خانه‌ها برای واگذاری به کارکنان سازمان‌ها و ادارات دولتی ساخته شود، زیرا دولت به جز مسکن مهر به صورت مستقیم در ساخت مسکن ورود نکرده است.»
    روابط عمومی شرکت عمران و شهرهای جدید با تایید این موضوع به «شهروند» می‌گوید: «خانه‌های پیش‌فروشی شهرهای جدید برای کارمندان و کارکنان سازمان‌ها و ادارات مختلف است که توسط تعاونی‌های دولتی ساخته شده‌اند و بخشی دیگر واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر هستند.»
    قیمت مسکن در شهرهای جدید نصف است
     اگرچه اکنون موضوع مطرح‌شده برای واحد‌های فاقد متقاضی است، اما همین واحد‌ها قیمتی به مراتب ارزان‌تر از تهران و دیگر شهر‌ها دارند، چراکه چندی پیش طاهرخانی گفته بود: «متوسط قیمت مسکن در شهرهای جدید 50‌درصد کمتر از سایر شهرهاست.» او در ادامه توضیح داده بود: «زمین و پروانه ساختمانی آورده شرکت عمران شهرهای جدید است و ساخت نیز برعهده سازندگان قرار دارد؛ بدین ترتیب در ابتدای کار هزینه اضافی به سازندگان تحمیل نمی‌شود و بعد از تکمیل واحدها 50‌درصد سهم ما می‌شود و 50‌درصد دیگر به سازنده تعلق می‌گیرد.» مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این‌که سازندگان در پیشرفت 30‌درصدی می‌توانند اقدام به پیش‌فروش واحدها کنند، گفت: «بعد از آماده شدن خانه‌ها بخشی از آنها را عرضه می‌کنیم و بخش دیگر را در قالب برنامه‌های حمایتی در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار می‌دهیم.»
    با این حال، خرید خانه‌های پیش‌فروش‌شده و خرید مسکن از تعاونی‌ها سابقه خوبی در ذهن خریداران ایرانی ندارد و کلاهبرداری‌های زیادی در این زمینه انجام شده است.
    مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور به «شهروند» می‌گوید: «خریداران حتما توجه کنند که خرید باید از  مالک باشد، نه سازنده، چراکه بسیار دیده شده است از این طریق کلاهبرداری‌هایی صورت می‌گیرد.»
    خانه در شهرهای جدید چند؟
    با جهش قیمت مسکن این روزها خرید خانه در حومه کلانشهرها متقاضیان زیادی پیدا کرده است. اگر به دنبال خانه زیر 100‌میلیون تومان در اطراف تهران هستید، می‌توانید در شهرهای پاکدشت، قرچک، پرند، هشتگرد و ملارد به هدف خود برسید؛ اگر مقداری بیشتر هزینه کنید، در شهر جدید اندیشه نیز می‌توانید با استفاده از وام و پول پیش خانه‌دار شوید.
    حالا با 50‌میلیون تومان می‌توان در هشتگرد صاحب مسکن مهر شد. در دفاتر املاک هشتگرد نیز قیمت آپارتمان از نوع مسکن مهر در فاز 7 حدود 60‌میلیون تومان تعیین شده است، همچنین در بعضی فازهای پرند مسکن مهر 60 تا 70‌میلیون تومان به فروش می‌رسد.
    پاکدشت هم گزینه‌ای مناسب برای خرید خانه محسوب می‌شود. در این شهر یک آپارتمان 50 متری، 10‌سال ساخت با قیمت 75‌میلیون تومان برای فروش به دفاتر املاک سپرده شده است. در نقشینه پاکدشت یک دستگاه آپارتمان 65 متری، 10‌سال ساخت، 135‌میلیون تومان قیمت دارد. در شهرک مدائن پاکدشت نیز آپارتمان 90 متری نوساز، 250‌میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین یک واحد آپارتمان 55 متری 15‌سال ساخت در واوان اسلامشهر 130‌میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و در همین منطقه سوییت 33 متری، 58‌میلیون تومان فروخته می‌شود.
    در عظیمیه کرج یک آپارتمان 170 متری، دوسال ساخت، 1.4‌میلیارد تومان به فروش می‌رسد. قیمت واحد مشابه در مناطق شمالی تهران بالای 2‌میلیارد تومان است و البته در مناطق جنوبی پایتخت به ندرت بتوان آپارتمان با چنین متراژی پیدا کرد. قیمت آپارتمان در شهریار و شهر جدید اندیشه در جنوب غربی تهران اما مقداری پایین‌تر از کرج است. با این حال، خانه‌های این منطقه رتبه سوم را از نظر قیمت به خود اختصاص می‌دهند. یک آپارتمان 60 متری، 15‌سال ساخت در شهریار، 220‌میلیون قیمت‌گذاری شده و در فاز یک اندیشه آپارتمان 59 متری نوساز، 200‌میلیون تومان فروخته می‌شود، همچنین در اندیشه اگر 110 تا 130‌میلیون تومان جور کنید، می‌توانید با استفاده از وام و رهن خانه‌دار شوید.
    پردیس به دلیل آب‌وهوای خوب و نزدیکی به شهر تهران، اخیرا عنوان چهارمین شهر گرانقیمت اطراف تهران را به خود اختصاص داده است. تا همین یک‌سال قبل با رقم‌های حدود 60‌میلیون تومان می‌شد در پردیس مسکن مهر خریداری کرد، اما حالا نرخ‌ها از 160‌میلیون تومان به بالاست. قیمت‌ها در فاز 11 براساس زمان تحویل واحد از 160‌میلیون تا 245‌میلیون تومان تعیین می‌شود و فاز 8 در واحدهایی که متراژ بالاتر دارند، قیمت‌ها بیشتر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو