مدیران خودروعصر اعتبار

طول تونل‌های پایتخت به ۳۵ کیلومتر می‌رسد

توسعه زیرسطحی در دستور کار شهرداری

عصر ساختمان:معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه پس از تکمیل شبکه بزرگراهی پایتخت، شهرداری بر توسعه فضاهای زیرسطحی متمرکز خواهد شد، گفت: با احداث تونل‌های جدید در دست طراحی، در سال‌های پیش رو ۱۵ کیلومتر به شبکه ترافیکی زیرسطحی پایتخت افزوده خواهد شد.

توسعه زیرسطحی در دستور کار شهرداری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، علیرضا جاوید درباره برخی اظهارنظرها که چرا اولویت مدیریت شهری به جای مترو، تکمیل شبکه بزرگراهی است، اظهار کرد: تاکید اصلی مدیریت شهری در سال‌های 95 و 96 تکمیل زیرساخت‌ها و پروژه‌های زیربنایی شهر با اولویت مترو است که به همین دلیل تکمیل خطوط 6 و 7 مترو در این سال‌ها در اولویت قرار گرفته است؛ ضمن اینکه اولویت بعدی تکمیل شبکه بزرگراهی براساس طرح‌های توسعه شهری مصوب است. وی با بیان اینکه در طرح‌های جامع و تفصیلی شهر تهران حدود 550 کیلومتر شبکه بزرگراهی برای تهران در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون حدود 520 کیلومتر از این بزرگراه‌ها احداث شده و حدود 30 کیلومتر از آن باقی مانده است. جاوید با بیان اینکه در برنامه سال 95 شهرداری تهران احداث حدود 16 کیلومتر از بخش باقی‌مانده بزرگراه‌های شهر تهران پیش‌بینی شده است، گفت: یکی از این موارد احداث بزرگراه شهید شوشتری است که نقش کمربندی شرقی تهران را دارد و در مرحله طراحی قرار دارد، چراکه بخشی از این بزرگراه به دلیل عبور از جنگل سرخه‌حصار باید به‌صورت تونل و زیر‌سطحی احداث شود. به گفته معاون شهردار تهران، طراحی و احداث این قطعه از بزرگراه شهید شوشتری طی هماهنگی کامل با سازمان محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی و نیز ستاد کل نیروهای مسلح صورت خواهد گرفت، چراکه بخشی از مسیر پروژه معارض نظامی دارد. وی از برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه اتصال بزرگراه کردستان از تقاطع بزرگراه نیایش تا بزرگراه شهید چمران در سال‌های آتی خبر داد و گفت: اجرای این پروژه که حدود 2 کیلومتر طول دارد پس از سال 95 در دستور کار قرار خواهد گرفت. به این ترتیب با اجرای پروژه مذکور و تکمیل بخش‌های باقی‌مانده که مجموعا حدود 30 تا 35 کیلومتر بزرگراه‌سازی را شامل می‌شود، برنامه بلند‌مدت تهران در حوزه بزرگراه‌سازی به سرانجام می‌رسد. به گفته جاوید، ادامه بزرگراه یادگار امام به طول 2 کیلومتر در حد فاصل پادگان جی تا میدان فتح نیز در برنامه سال 95 معاونت فنی و عمرانی پیش‌بینی شده است.

    وی درباره اینکه بعد از تکمیل شبکه بزرگراهی برای تهران، بزرگراه جدیدی طراحی می‌شود یا خیر، گفت: احتمال طراحی شبکه بزرگراهی روسطحی کم است، ممکن است اتصال بزرگراه‌های موجود به‌صورت شریانی یا بزرگراهی در برنامه قرار گیرد تا دسترسی شریان‌های فرعی به اصلی تسهیل شود. معاون شهردار تهران تاکید کرد: در برنامه آینده شهر تهران اگر توسعه بزرگراه‌ها مدنظر باشد، به سمت فضاهای زیر‌سطحی سوق پیدا کند. تاکنون در تهران حدود 20 کیلومتر تونل طراحی و به بهره‌برداری رسیده است. 4 تونل رسالت، توحید، امیرکبیر و نیایش در حال بهره‌برداری و تونل شهدای غزه در دست احداث است و امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

    به گفته وی، حدود 10 کیلومتر تونل نیز در دست طراحی قرار دارد که مهم‌ترین آنها تونل موسوم به شهید متوسلیان در امتداد بزرگراه شهید صیاد شیرازی حدفاصل میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان است. جاوید با اعلام اینکه تونل 4 کیلومتری شهید شوشتری نیز به فضاهای زیرسطحی در دست طراحی افزوده خواهد شد، گفت: به این ترتیب در سال‌های پیش رو طول تونل‌های ترافیکی تهران به 35 کیلومتر خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار