مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت اولویت بخشی به بافت فرسوده برای ارایه وام مسکن

عصر ساختمان- پرداخت تسهیلات مسکن با اولیت بخشی به بافت فرسوده همراه باشد عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به نابه سامانی های بازار مسکن، گفت: در پرداخت هر نوع تسهیلاتی به بخش مسکن باید نوسازی بافت های فرسووده اولویت دولت باشد.

ضرورت اولویت بخشی به بافت فرسوده برای ارایه وام مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با تاکید بر ضرورت نوسازی بافت فرسوده در کشور، گفت: ما در کشور سالانه به یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی نیاز داریم و بی توجهی به این میزان در نتیجه کمبود عرضه می تواند تبعاتی چون رشد سلیقه ای نرخ مسکن را در پی داشته باشد.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در رنظر گرفتن معافیت های مالی و مشوق های کارآمد می تواند به رونق بازار مسکن از حیث رشد ساخت و سازها کمک کند، افزود: رشد ساخت و ساز و مقابله با محدودیت عرضه می تواند در شرایط کنونی به خانه دار شدن بسیاری از مردم و ثبات نسبی نرخ مسکن کمک کند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به در نظر گرفتن معافیت 50 درصدی برای نوسازی بافت های فرسود، تصریح کرد: دولت باید برای تغییر شرایط مسکن در کشور و بهبود رکود در آن ز نسخه جدیدی رو نمایی کند.

    وی ادامه داد: ارایه مشوق های مالیاتی و معافیت های مختلف برای نوسازی بافت های فرسوده باید در ابتدا با شناسایی دقیق بافت های نیازمند نوسازی صورت بگیرد تا به این ترتیب تسهیلات نوسازی در جایی دیگر هزینه نشود.

    نسخه های کنونی برای بهبود وضعیت مسکن به درد اقشار مرفه می خورد

    بائوج لاهوتی با بیان اینکه بسیاری از تدابیر اندیشیده شده برای رونق بازار مسکن برای اقشار مرفه و متوسط جامعه است، گفت: تغییر شرایط بازار مسکن نیازمند ارایه طرحی نوین برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر جامعه است.

    وی ادامه داد: دولت باید برای اقشار ضعیف جامعه نسخه واحدی داشته باشد تا به این ترتیب بازار مسکن از رکود بی سابقه خارج شود.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، لازمه بهبود وضعیت بازار مسکن را ارایه تسهبلات کارآمد و همسو با توان مالی افراد جامعه خواند و تصریح کرد: پرداخت وام های 160میلیونی، 150 میلیونی یا غیره تا زمانی که با توان مالی مردم برای بازپرداخت همسو نباشد نمی تواند کمکی به بازار آشفته مسکن برای خانه دار شدن مردم کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای بهسازی وضعیت شهری باید اولویت پرداخت تسهیلات با بافت فرسوده باشد تا به این ترتیب رونقی در این بازار رخ دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی