مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد؛

رویکرد بودجه ۹۸ دولت را به اجرای پروژه های بازآفرینی هدایت می کند

عصر ساختمان- رویکرد بودجه ای سال ۹۸، دولت را به سمت اجرای پروژه بازآفرینی شهری هدایت خواهد کرد و در این عرصه، شهرداری ها نیز وظایفی دارند.

رویکرد بودجه ۹۸ دولت را به اجرای پروژه های بازآفرینی هدایت می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، سید ابوالفضل موسوی بیوکی با تاکید بر اهمیت طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری اظهار داشت: بازآفرینی شهری تنها راه حلی است برای توسعه شهری به ویژه در بخش مسکن، به گونه ای که سیاستگذاران و فعالان ساختمانی بخش خصوصی ناگزیر به اجرای این طرح هستند.

    وی با بیان اینکه دولت آمادگی خود را برای اجرای پروژه بازآفرینی شهری در استان های مختلف اعلام کرده است و در این راستا طی چند سال گذشته طرح ملی بازآفرینی شهری تدوین شد، افزود: خوشبختانه در لایحه بودجه سال 1398 کل کشور، اعتبارات و ردیف های اعتباری قابل قبولی برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته شده است.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا رویکرد بودجه ای سال 98، دولت را به سمت اجرای پروژه بازآفرینی شهری هدایت خواهد کرد و در این عرصه، شهرداری ها نیز وظایفی دارند که خوشبختانه این تعهدات در حال اجرا است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه توسعه شهرها در گرو توسعه درونی شهری است، گفت: در شرایط کنونی هیچ چاره ای جز اجرای بازآفرینی شهری وجود ندارد، از این رو این پروژه باید به محور اصلی برای توسعه شهرها قرار گیرد.

    نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به تکالیف برنامه ششم توسعه به نوسازی مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه کل کشور، هر سال حدود 270 محله باید مورد نوسازی و بازآفرینی شهری قرار گیرند، البته در لایحه بودجه نیز امتیازات قابل توجهی از جمله اختصاص برخی از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی، اختصاص اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی برای افزایش سرمایه بانک مسکن و ارایه اراضی دستگاه های اجرایی در بافت فرسوده برای اجرای کامل بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است.

    وی همچنین از ورود اعضای این کمیسیون به پرونده عملکرد دولت در اجرای پروژه بازآفرینی شهری و نظارت در این حوزه خبر داد و گفت: این کمیسیون در نشست آینده خود قطعا با دعوت از مسوولان مربوطه تمام ابعاد اجرای این پروژه را مورد بررسی قرار می دهد تا هیچ ابهامی در روند اجرای آن وجود نداشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار