مدیران خودروعصر اعتبار

توسعه تهران در فضاهای زیر سطحی

عصر ساختمان- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، گفت: با تکمیل شبکه بزرگراهی تاکید بر روی توسعه فضاهای زیر سطحی پایتخت خواهد بود .

توسعه تهران در فضاهای زیر سطحی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، علیرضا جاوید  در خصوص برخی  اظهار نظرها که چرا اولویت مدیریت شهری به جای  مترو، تکمیل شبکه بزرگراهی است گفت: تاکید اصلی مدیریت شهری در سال‌های 95 و 96 تکمیل زیرساخت‌ها و پروژه‌های زیربنایی شهر با اولویت مترو است که به همین دلیل تکمیل خطوط 6 و 7 مترو در این سال‌ها در اولویت قرار گرفته است. اولویت بعدی تکمیل شبکه بزرگراهی بر اساس طرح‌های توسعه شهری مصوب است. در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران که طرحی راهبردی - ساختاری است، ایجاد و تکمیل شبکه بزرگراه‌های شهر تهران تعریف شده که بر اساس آن حدود 550 کیلومتر بزرگراه برای شهر تهران در نظر گرفته شده‌است.

    وی ادامه داد : تا به امروز حدود 520 کیلومتر از این بزرگراه‌ها احداث شده‌است و حدود 30 کیلومتر از آن باقی مانده است. بخشی از بودجه‌ که مربوط به احداث بزرگراه‌ها است، کاملا بر برنامه‌ریزی بلندمدت مدیریت شهری و برنامه میان‌مدت وبرنامه  کوتاه‌مدت منطبق است.

    جاوید با بیان اینکه در برنامه سال 95 شهرداری تهران احداث حدود 16 کیلومتر ازبخش باقی مانده بزرگراه های شهر تهران  پیش بینی شده است گفت: احداث آزادراه شهید شوشتری است که نقش کمربندی شرقی تهران را دارد و در مرحله طراحی است بخشی از بزرگراه های باقی مانده هستند. این بزرگراه به دلیل عبور از جنگل سرخه حصار که  منابع طبیعی حفاظت شده است می‌بایست به‌ صورت تونلی و زیر‌سطحی باشد و با هماهنگی کامل با سازمان محیط زیست و منابع طبیعی طراحی شود و همینطور با هماهنگی سازمان کل نیروهای مسلح  زیرا این زمین ها جزو معارضین نظامی است.

    معاون شهردار تهران اضافه کرد: یکی از بخشهای باقی مانده از برنامه تکمیل شبکه بزرگراهی شهر تهران که برای بعد از سال 95 پیش بینی شده است، اتصال بزرگراه کردستان از تقاطع بزرگراه نیایش تا بزرگراه شهید چمران است که حدود 2 کیلومتر طول دارد. با احداث این بزرگراه‌ها و تکمیل بخش های باقی مانده که حدود 30 تا 35 کیلومتر بزرگراه‌سازی می‌شود برنامه بلندمدت شهر تهران در حوزه بزرگراه‌سازی به پایان می‌رسد.

    به گفته جاوید، ادامه بزرگراه یادگار امام هم به طول 2 کیلومتر از پادگان جی تا میدان فتح در برنامه سال 95 معاونت فنی و عمرانی پیش بینی شده است. طراحی شاخه جنوبی آن برای اتصال به سه راه آذری و شاخه شرقی آن برای اتصال به میدان 9‌ دی در برنامه آینده تهران خواهد بود. ادامه بزرگراه شهید صیاد و تقاطع غیر‌هم‌سطح آن با بلوار ارتش و بزرگراه امام علی  هم در از دیگر برنامه سال جاری معاونت است.

    وی در خصوص این که بعد از تکمیل شبکه بزرگراهی برای تهران بزرگراه جدیدی طراحی می شود یا خیر گفت : احتمال طراحی  شبکه بزرگراهی روسطحی کم است، ممکن است اتصال بزرگراه‌های موجود به‌ صورت شریانی یا بزرگراهی در برنامه قرار گیرد، تا دسترسی های شریان های فرعی به اصلی راحت تر شود. 

    جاوید توضیح داد: در برنامه آینده شهر تهران اگر توسعه بزرگراه‌ها مدنظر باشد، به سمت فضاهای زیر‌سطحی سوق پیدا کند. تا به امروز در تهران حدود 20 کیلومتر تونل طراحی و به بهره برداری رسیده است. 4 تونل رسالت، توحید، امیرکبیر، نیایش در حال بهره‌برداری هستند و تونل شهدای غزه که در حال احداث است و در سال 95  به بهره‌برداری می رسد. حدود 10 کیلومتر تونل نیز در حال طراحی است. از جمله، تونل شهید متوسلیان یا ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی به‌صورت زیر‌سطحی و تونلی دیگری از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان در حال طراحی است. همچنین حدود 4 کیلومتر تونل شهید شوشتری به تونل های در حال طراحی افزوده می شود که با 20 کیلومتر موجود، حدود 35 کیلومتر می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو