مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش وام مسکن، یک ضرر و هزاران سود دارد؛

مردم برای خرید مسکن باید معادل ۷۰ درصد قیمت خانه تسهیلات دریافت کنند

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش تسهیلات مسکن شاید یک ضرر داشته باشد، اما در کنار آن هزاران سود و فایده برای مردم و اقتصاد کشور به دنبال خواهد داشت.

مردم برای خرید مسکن باید معادل ۷۰ درصد قیمت خانه تسهیلات دریافت کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس افزایش میزان تسهیلات مسکن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، میزان تسهیلات مسکن در شهری مانند تهران به یکصد میلیون تومان برای هر نفر افزایش خواهد یافت.
    گران مسکن

    افزایش تسهیلات موجب افزایش رونق در بازار مسکن می شود

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهار نظر برخی کارشناسان درباره آثار منفی افزایش تسهیلات بر بازار مسکن، افزود: برخی کارشناسان اعلام می کنند که افزایش وام مسکن موجب بروز تورم در بازار می شود، اما به نظر من نباید نگران تورم ناچیز در این عرصه باشیم، زیرا افزایش تسهیلات موجب افزایش رونق در بازار مسکن می شود.

    افزایش وام مسکن، یک ضرر و هزاران سود دارد

    وی گفت: به اعتقاد من افزایش تسهیلات مسکن شاید یک ضرر داشته باشد، اما در کنار آن هزاران سود و فایده برای مردم و اقتصاد کشور به دنبال خواهد داشت.

    سهم 70 درصدی تسهیلات مسکن برای خانه دار شدن مردم

    به نظرمن، افراد برای خرید مسکن باید بتوانند حداکثر 70 درصد از قیمت کل ملک، تسهیلات دریافت کرده و 30 درصد مابقی توسط خریدار تأمین شود

    رضایی کوچی تصریح کرد: به نظرمن، افراد برای خرید مسکن باید بتوانند حداکثر 70 درصد از قیمت کل ملک، تسهیلات دریافت کرده و 30 درصد مابقی توسط خریدار تأمین شود.

    وی گفت: در شرایط کنونی حدود 4میلیون ایرانی در صف خرید مسکن قرار دارند، از این رو برنامه ریزی مسئولان باید برای رفع مشکل مسکن این افراد صورت گیرد زیرا این گروه با توجه به قیمت کنونی مسکن بیش از 30 درصد آورده مالی نخواهد داشت.

    افزایش کنونی میزان تسهیلات مسکن کافی نیست

    رضایی کوچی ادامه داد: افزایش کنونی تسهیلات مسکن مثبت است اما قطعا کافی نیست و مردم با این میزان افزایش نیز نمی توانند اقدام به خرید خانه کنند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های متولی زمینه را برای افزایش قابل قبول تسهیلات مسکن فراهم کنند تا رونق بار دیگر به بازار مسکن بر گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار