مدیران خودروعصر اعتبار

۹ ایده برای گلکاری در بالکن های فسقلی!

عصر ساختمان- زندگی در آپارتمان و نداشتن حیاط و فضای مناسب برای درست کردن باغچه به این معنا نیست که برای همیشه خودمان را از داشتن باغچه ای رنگارنگ محدود کنیم.

۹ ایده برای گلکاری در بالکن های فسقلی!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از چیدانه، از همین امروز دست به کار شوید و بالکن خانه تان را به یک باغچه ی باصفا تبدیل کنید. مهم نیست بالکن شما چند متر است، مهم این است که با این ایده ها از چیدانه می توانید حتی در کوچکترین بالکن جهان هم یک باغچه ی شاداب و پرگل بسازید.

    اغچه ی عمودی بسازید!

    اگر فضای بالکن شما امکان مانور نمی دهد و مجبورید برخی از وسایل تان را در این فضا نگه دارید، یک باغچه عمودی بسازید. از دیواره های مشبک کمک بگیرید و گلدان ها را درون آن جای دهید. استفاده از گل های رونده و پیچک ها نیز ایده ی بسیارمناسبی است.

    طبیعت را به خانه بیاورید.

    اگر می خواهید از بالکن ها برای دور همی های عصر گاهی استفاده کنید، نباید فضای موجود خیلی شلوغ باشد و یا چشم انداز بیرون از خانه را پشت گیاهان پنهان کنید. یک زاویه بالکن را انتخاب کنید و گلدان های خوش آب و رنگتان را در آن جا بچینید.

    رنگ بازی کنید!

    در انتخاب گیاهان و گلدان ها دقت کنید. مهمترین نکته ای که می تواند باغچه کوچک شما را در بالکن تان چشم نواز و جذاب کند هارمونی رنگ هایی است که از آن بهره می گیرید، تا می توانید از رنگ های شاد و تند استفاده نمایید، دورگلدان های پلاستیکی و فلزی خط بکشید و از گلدان های لعابی و سفالی برای این منظور استقاده کنید که در برابر سرما و گرما هم مقاوم ترند.

    ناامید نشوید!

    اگر بالکن منزلتان خیلی کوچک است و امکان مانور به شما نمی دهد پا را فراتر بگذارید و از همه ی فضاها کمک بگیرید. متناسب با طراحی خارجی خانه از فلاوربالکس فلزی یا چوبی کمک بگیرید و گلدان مورد علاقه خود را روی آن قرار دهید، مهم نیست چشم انداز بعضی از آن ها را ندارید اما مطمئن باشید عطر خوش آن ها را هر روز در دکوراسیون تان استشمام می کنید.

    قفسه بندی کنید.

    در صورتی که قصد دارید از کل فضای بالکن به عنوان باغچه استفاده کنید، پیش از هر کاری کف بالکن را چمن مصنوعی بزنید. سپس دورتا دور دیوار بالکنتان را قفسه بندی کنید. برای این مدل حتما سراغ گیاهان گلدار و تزئینی آپارتمانی بروید و از تماشای زیبایی آن لذت ببرید.

    از حجم ها کمک بگیرید.

    اگر می خواهید زیبایی بالکنتان دو چندان شود از حجم های فلزی استفاده کنید، این حجم ها به صورت صندلی، دوچرخه، کالسکه و یا حجم های ساده تر تهیه می شوند که می تواند جذابیت خاصی به فضای شما ببخشد.

    آویزها را فراموش نکنید!

    اگر چشم اندازی که مقابل پنجره است چندان دلنواز نیست و مجبورید ساختمان رو به رو را ببینید، پیشنهاد می کنم اویزهای طبقه بندی شده را امتحان کنید.این آویزها که در دو تا سه طبقه ساخته می شوند از سقف بالکن آویزان کنید و منظره ای بهاری برای خود خلق کنید.

    درست انتخاب کنید.

    وقتی قرار است از فضایی که دارید حداکثر بهره و استفاده رو ببرید باید سراغ وسایل و ابزار درست بروید، استفاده از گلدان های قاب دار و U شکل به شما کمک می کند که بدون دردسر و گرفتاری گیاهانتان را روی نرده ها آویزان کنید.

    از قفس های قدیمی غافل نشوید!

    با کمک قفس های قدیمی گنبدی شکل به راحتی می توانید جذابیت باغچه تان را در بالکن چند برابر کنید. می توانید از قفس برای نگهداری گیاهان گلدار یا گیاهان رونده استفاده کنید. با آویزان کردن قفس به مرور گیاه رونده بزرگ و بزرگ تر می شود و ساقه هایش مانند آبشاری سبز باغچه تان را زینت می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار