مدیران خودروعصر اعتبار

خدمت جدید بانک مسکن به افتتاح‌کنندگان حساب ممتاز

عصر ساختمان- بانک مسکن از این پس در زمان افتتاح حساب سپرده ممتاز برای مشتریان فاقد کد بورسی، این کد را از طریق سامانه متمرکز بازار سرمایه دریافت می‌کند.

خدمت جدید بانک مسکن به افتتاح‌کنندگان حساب ممتاز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، در پی راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات مشتریان فعال در بازار سرمایه (سجام) توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بازار سرمایه اعم از فعالان بازار اوراق بهادار و بورس‌های کالا موظف شدند نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کنند تا امکان مراودات مالی در بازار سرمایه را داشته باشند. ثبت نام در این سامانه جایگزین همیشگی ارایه تمام مدارک هویتی در زمان معامله در بازار سرمایه خواهد بود و مشمول عده‌ای از مشتریان بانک مسکن که حساب سپرده ممتاز داشته و به فروش اوراق خود در فرابورس نیاز پیدا می‌کنند، می‌شود.

    بر اساس اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) مهلت ثبت نام برای سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه در سامانه «سجام» که پیش از این 4 دی ماه اعلام شده بود، تمدید شده است اما در آینده نزدیک محدودیت معامله در بازار سرمایه برای مشتریان ثبت‌نام نشده در سجام اعمال خواهد شد. از این رو مشتریان بانک مسکن که در بازار سرمایه نیز به نحوی فعالیت دارند، باید هر چه زودتر نسبت به تکمیل اطلاعات خود و ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

    از آنجا که مراحل و آیتم های مورد نیاز به منظور ثبت نام در سامانه سجام با توجه به مصوبات هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پیش‌بینی و توسط شرکت مجری طرح، اجرایی شده است، مسوولیت تهیه و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز سامانه، با مشمولان طرح مذکور یعنی کسانی است که به هر ترتیب در بازار سرمایه حضور دارند، است. در عین حال بانک مسکن برای افتتاح‌کنندگان حساب‌های سپرده ممتاز یک امتیاز ویژه قرار داده تا در آینده مشکلی از بابت نقل و انتقال اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن دریافتی بابت حساب خود نداشته باشند.

    یکی از امتیازات سپرده سرمایه‌‌گذاری ممتاز علاوه بر اخذ سود بانکی مشخص، برخورداری از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با توجه به ضوابط تعیین شده بانک است. معامله اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز برای دارندگان حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز، مستلزم صدور کد بورسی برای آنها است.

    بر این اساس، مقرر شده از این پس، شعب بانک مسکن به منظور ارایه خدمات بهینه به مشتریان (اعم از مشتریان دارای تابعیت ایرانی و یا خارجی) که قصد افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز را داشته و فاقد کد بورسی هستند، رأساً با مراجعه به سامانه متمرکز بازار سرمایه (فرابورس)، نسبت به اخذ کد بورسی برای آنها همزمان با افتتاح حساب اقدام کنند.

    بر اساس ابلاغیه جدید بانک مسکن، تخصیص دارایی (تعلق امتیاز اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن) به مشتریان مشمول در دوره‌های آتی، منوط به برخورداری از «کد بورسی» خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو