مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی در جمع مدیران بانک مسکن تاکید کرد:

هم افزایی در بانک مسکن برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه

عصر ساختمان- به زودی با تبدیل بانک مسکن از حالت تخصصی و تجاری به بانک توسعه‌ای، تحولات ویژه‌ای در حوزه تامین مالی مسکن رخ می‌دهد.

هم افزایی در بانک مسکن برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، عباس آخوندی ،وزیر راه و شهرسازی  با حضور در جمع مدیران ارشد بانک مسکن با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه اصلاحیه اساسنامه بانک مراحل پایانی را پشت سر می­گذارد، از ارائه این اصلاحیه به دولت برای تبدیل این بانک به بانک توسعه‌ای در آینده نزدیک خبر داد.
    وزیر راه‌و‌شهرسازی از تلاش برای کسب مجوز تامین مالی ساخت شهرک‌های مسکونی (ساخت‌و‌ساز در مقیاس‌های بزرگ) در شورای پول و اعتبار خبر داد که با صدور این مجوز اجازه راه‌اندازی صندوق پس‌انداز و تسهیلات مسکن پروژه‌ای و منطقه‌ای به بانک مسکن داده می‌شود.
    وی گفت:این صندوق‌ها که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم سابقه فعالیت در تامین مالی پروژه‌های بزرگ ساختمانی را داشتند با اتکا به سپرده‌های متقاضیان مسکن در همان منطقه یا محله و همچنین جذب سرمایه‌های نقدی سرمایه‌گذاران ساختمانی مقیم همان منطقه، منابع مالی مورد نیاز برای ساخت شهرک یا ساخت وسازهای انبوه مسکونی را تامین می‌کنند.
    آخوندی با اشاره به فعالیت بانک مسکن در حوزه مسکن از گذشته تاکنون تصریح کرد: در شرایط رکودی بازار مسکن ،بانک توسعه‌ای مسکن می‌تواند این سیکل رکودی را با یک مداخله سامان‌مند اقتصادی به مسیر رونق هدایت کند.
    وی ادامه داد: بنابراین پیشنهادی که من داشتم و اخیرا دولت هم توجه بیشتری به آن کرده این است که بانک مسکن ماموریت توسعه‌ای خود را که طی سال‌های اخیر از دست داده بود و به بانک تخصصی تجاری تبدیل شده بود، به‌طور مجدد به دست آورد. در واقع بانک توسعه‌ای مسکن ابزاری باشد برای اینکه تمام منابع دولت در بخش مسکن را اهرم کند و این بخش را از حالت رکودی خارج کند.به همین دلیل به زودی اصلاحیه اساسنامه بانک مسکن و تبدیل آن به بانک توسعه‌ای را به دولت تقدیم می کنیم.
    آخوندی افزود: به دنبال این هستیم که بانک مسکن به‌عنوان بانک توسعه‌ای تمام ابزارهای پولی و مالی برای تجهیز منابع را فعال کند؛ به این مفهوم که مجددا صندوق پروژه برای تامین مالی پروژه‌های بزرگ داشته باشیم؛ به‌عنوان نمونه صندوق‌های پس‌انداز و تامین مالی برای توسعه شهری و شهرهای جدید به طور مشخص در حوزه جنوبی ایران در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان که بتوانیم پروژه‌های بزرگ مقیاس را آغاز کنیم. در این مسیر به‌طور قطع باید به سمت توسعه و راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان و استفاده از ابزارهای بازار سرمایه و بورس برای تامین مالی بخش مسکن حرکت کنیم.
    وزیر راه‌و‌شهرسازی همچنین با تاکید بر اینکه شعب بانک مسکن باید از حالت گیشه‌ای خارج شود و به سمتی برود که بتواند به خانوارها به خصوص خانوارهای متقاضی خرید مسکن مشاوره مالی بدهد، گفت: در بحث اقتصاد خرد بسیار مهم است که یک شعبه بانک بتواند به یک خانوار کمک کند و مشاوره مالی بدهد.
    وی افزود: بانک مسکن نیاز به این دارد که در هر شعبه‌ای یک مشاور مالی داشته باشد که وقتی یک خانوار و فردی به بانک مراجعه می‌کند و درباره این که چگونه خانه‌دار شوم سوال می‌کند، به او مشاوره مالی بدهد و بتواند تمام فرآیند خانه‌دار شدن را برای هر خانوار مراجعه‌کننده به تفکیک به وی ارائه کند.
    وزیر راه‌و‌شهرسازی همچنین تاکید کرد: به‌زودی مصوبه صندوق‌های پس‌انداز مسکن پروژه‌ای و تسهیلات منطقه‌ای را از شورای پول و اعتبار دریافت می‌کنیم که فصل تازه، بنیه جدید و تحول قابل توجهی در ساخت وساز و بازار مسکن محسوب می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو