مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری مشهد هدف گذاری شد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به وضعیت اقتصادی ضعیف ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی مشهد، از طراحی مدلی برای جا به جایی ساکنان بافت‌های ناکارآمد مشهد با هدف گذاری ساخت سه هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد و نهایی شدن این مدل تا پایان سال خبر داد.

ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری مشهد هدف گذاری شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد پژمان شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه اقدامات پراکنده‌ای برای احیای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در مشهد انجام شده است، تصریح کرد: از وضعیت اقتصادی ضعیف ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی برای در اختیار گرفتن واحدهای مسکونی جدید آگاه هستیم و به همین منظور مدلی برای جابه‌جایی ساکنان بافت‌های ناکارآمد مشهد طراحی شد و ساخت سه هزار واحد مسکونی در جوار بافت‌های ناکارآمد هدف گذاری شد که این مدل تا پایان سال نهایی می‌شود.

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: قرار بود شهرداری مشهد زمین‌هایی را در حاشیه شهر برای ساخت، آماده کند و تعدادی واحد مسکونی در جوار این بافت‌های ناکارآمد ساخته شود و به عنوان تنخواه در اختیار طرح بازآفرینی قرار گیرد و هر وقت ساخت واحدهای مسکونی مزبور به اتمام رسید کسانی که در سکونتگاه‌های نامناسب بافت‌های ناکارآمد شهر مشهد ساکن هستند به صورت موقت یا دائم جابه جا شوند و در واحدهای جدید اسکان یابند تا زمین‌های در اختیار آنان برای اجرای طرح بازآفرینی آزاد شود.

    معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: نظر مسئولان شهری این بود که برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در جوار بافت‌های ناکارآمد شهری، از تسهیلات طرح بازآفرینی شهری هم استفاده شود در حالی که وظیفه ما در این طرح تولید مسکن نیست و در صورتی که ساخت مسکن با طرح بازآفرینی پیوند بخورد امکان استفاده از تسهیلات این طرح فراهم می شود.

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: این مهم در صورتی قابل تحقق است که ساکنان واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی از محل سکونت کنونی خود جا به جا شوند و زمین‌های در اختیار این سکونتگاه‌ها آزاد شود تا بتوان، واحدهای مسکونی جدیدی برای سکونت موقت در اختیار آنان قرار داد.

    پژمان افزود: در این راستا مسئولان شهری مشهد محدوده ای که باید برای اجرای طرح بازآفرینی در بافت‌های ناکارآمد آزاد شود را تعیین کردند و در حال شناسایی تسهیل‌گر و سایر موارد مرتبط با این موضوع هستند.

    بنابر این گزارش 31 شهر با 117 محله در مساحت 52 هزار و 845 هکتار هدف طرح بازآفرینی شهری در خراسان رضوی قرار گرفته که از این تعداد، طرح بازآفرینی در 58 محله با 9 هزار و 202 هکتار تا سال 1400 باید انجام شود. همچنین محدوده مصوب سکونتگاه های غیررسمی استان پنج هزار و 636 هکتار و شهرهای دارای محدوده مصوب هفت شهر با 114 محله است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار