مدیران خودروعصر اعتبار

وعده رفع تمام مشکلات مسکن مهر تا پایان دولت روحانی

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی از رفع تمام مشکلات مسکن مهر تا پایان دولت حسن روحانی خبر داد و گفت: ۱۲ هزار راهدار با حدود ۹ هزار ماشین آلات و امکانات راهداری در سطح کشور آماده هستند و در خدمت مردم خواهند بود.

وعده رفع تمام مشکلات مسکن مهر تا پایان دولت روحانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمد اسلامی با اشاره به برنامه دولت برای تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر گفت: قرار بر آن بود تا پایان سال 1500 هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به مردم تحویل شود که تا اواسط بهار این تعهد اجرایی خواهد شد.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر به صورت هفتگی شاهد افتتاح واحدهای مسکن مهر هستیم، در همین مقطع زمانی در مشهد 2261 واحد مسکن مهر به افتتاح رسیده است.

    اسلامی به برخی مسائل و مشکلات پیش رو برای افتتاح واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و گفت: برخی از این مشکلات خارج از اراده و مسئولیت دولت است، این مشکلات غالبا به صورت مشکلات حقوقی و قضایی است که خریداران با آن مواجه هستند. آن بخش از پروژه های مسکن مهر که مسئولیت آن در قالب قراردادهای سه جانبه با وزارت راه و شهرسازی بوده تعیین تکلیف شده و اقدامات اجرایی آن‌ها در حال انجام است و تا پایان سال 98 تحویل داده خواهد شد.

    وی با اشاره به واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر افزود: این واحدها از طریق هماهنگی با استانداران و سازمان‌ها و نهادهای امدادی و حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در اختیار اقشار تحت حمایت این سازمان ها قرار داده خواهد شد. در پایان این دولت دیگر مشکلی در زمینه مسکن مهر وجود نخواهد داشت.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای برگزاری هرچه بهتر سفرهای نوروزی گفت: مهمترین اقدام وزارتخانه برای سفرهای نوروزی هماهنگی با دستگاه های ستادی حوزه سفر است تا ناوگان ما برای خدمتگزاری آماده شود.

    اسلامی با برنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی انجام شده است، افزود:   12 هزار راهدار با حدود 9 هزار ماشین آلات و امکانات راهداری در سطح کشور آماده هستند و در خدمت مردم خواهند بود. با هماهنگی با پلیس راه قرار بر آن شده تا در یک اقدام عملیاتی مشترک هم بر سامانه های هوشمند نظیر دوربین های کنترل سرعت و تخلفات نظارت صورت بگیرد و هم با استقرار نیروی انتظامی و علائم هشدار دهنده در نقاط سانحه خیز از وقوع سانحه جلوگیری شود.

    وی به اقدامات انجام شده برای حذف نقاط سانحه خیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری حدود 800 کیلومتر باند دوم ایجاد شده که اکنون در حدود 220 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.  تمام تلاش سازمان راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بر این است که 600 کیلومتر باقی‌مانده نیز برای عید نوروز آماده بهره برداری باشد.

    اسلامی افزود: اکنون در اکثر استان های کشور باند دوم در حال آماده‌سازی است و علائم هشدار دهنده در جان‌پناه‌های مورد نیاز در حال نصب در این مسیرهاست. با بازگشایی این 600 کیلومتر به ترافیک بخش مهمی از نقاط حادثه خیز حذف خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه به پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران – مشهد اشاره کرد و گفت: قرارداد این پروژه منعقد شده اما با مشکلاتی مواجه شده است، این مشکلات به ویژه در بخش فاینانس به علت ملاحظات طرف تأمین کننده مالی درخصوص تحریم ها به وجود آمده است.

    وی ادامه داد: مذاکرات لازم صورت گرفته و امیدواریم در آینده نه چندان دور موانع قراردادی این خط برطرف شود.

    اسلامی افزود: ترتیبی خواهیم داد تا این پروژه با سازوکاری متفاوت دنبال شود تا این آرزوی دیرینه برای کاهش زمان سفر ریلی میان تهران و مشهد برآورده شود.

    وزیر راه و شهرسازی به پروژه قطار مشهد – گرگان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه به صورت فاینانس اجرا خواهد شد و با موافقت مقام معظم رهبری سهم دولت در تأمین مالی که 15 درصد مبلغ قرارداد است از صندوق توسعه ملی برداشت می‌شود.

    اسلامی با اشاره به 12 پروژه ریلی دارای اولویت در سطح کشور گفت: تعدادی از این پروژه ها مربوط به کریدورهای ترانزیتی است که کمک می کند ایران قدرت لجستیک و سهم خود از ترانزیت را افزایش دهد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مطالعات خط مشهد–گرگان انجام نشده است گفت: این پروژه اکنون در سطح برنامه است و باید با انجام مطالعات و تهیه نقشه‌ها به سطحی برسد که قابلیت اجرا داشته باشد.

     قائم مقام وزیر راه و شهرسازی پیش از این وعده تحویل 150 هزار مسکن مهر را تا پایان سال داده بود که با اظهارات وزیر راه و شهرسازی با تاخیر 45 زوره محقق می شود. احتمالا یکی از دلایل این خلف وعده عملکرد سایر دستگاه های ذی ربط در مسکن مهر از جمله وزارت نیرو است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار