مدیران خودروعصر اعتبار

عملیات ترمیم و بازسازی پل تاریخی حاج فتحعلی بروجرد آغاز شد

عصر ساختمان:عملیات ترمیم و بازسازی پل تاریخی حاج فتحعلی بروجرد توسط شهرداری و با نظارت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد آغاز شد.

عملیات ترمیم و بازسازی پل تاریخی حاج فتحعلی بروجرد آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا ، بخش هایی از این پل که منسوب به دوره قاجاریه و دارای بافتی سنتی است در آستانه تخریب قرار گرفته بود که شهرداری بروجرد با همکاری و نظارت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نسبت به ترمیم و بازسازی آن اقدام نمود.
    در حال حاضر عملیات جمع آوری لایه های آسفالت قدیمی بکار رفته در پل به منظور کاهش وزن مصالح قدیمی و بکارگیری مصالح جدید در حال انجام است.
    پل تاریخی حاج فتحعلی بروجرد تابستان پارسال به دلیل عبور خودروهای سنگین و سبک از روی آن دچار آسیب جدی شد که کار نجات بخشی و رفع خطر از این اثر تاریخی در حال اجراست.
    تکمیل خطوط اصلی بنا، کف سازی روی پل، محوطه سازی و نورپردازی در مراحل بعدی با نظارت اداره میراث فرهنگی انجام می شود.
    به گزارش ایرنا این پل تاریخی که در شمال شهر بروجرد واقع شده شامل یک چشمه طاق در وسط و دو جبهه طراحی شده کناری پل است که جبهه های کناری به عنوان آبشکن عمل می کنند.
    قدمت این پل تاریخی طبق شواهد موجود و نوع معماری به دوران قاجاریه باز می گردد.
    این پل در مسیر یکی از ورودی و خروجی های اصلی و پیشین شهر بروجرد قرار داشته و بر روی رودخانه فصلی موجود در محل احداث شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی