مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران:

شورا به ساخت و ساز در ۶۲ باغ مجوز می دهد

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: بر اساس استفساریه شهرداری تهران شورا به ۶۲ باغ که قبل از لغو مصوبه برج‌باغ‌ها عوارض را پرداخت کردند و پروانه ساخت صادر شده است با توجه به شرایط و ضوابط اجازه ساخت خواهد داد.

شورا به ساخت و ساز در ۶۲ باغ مجوز می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد سالاری در بررسی استفساریه شهرداری تهران در خصوص چگونگی اقدام برای املاک باغاتی که نسبت به ارائه نقشه و پرداخت  عوارض صدور پروانه اقدام نموده‌اند، اظهار داشت: در آخرین روزهای سال 96، لغو مصوبه برج‌باغ‌ها را در شورا به تصویب رساندیم و در ماه اخیر نیز اقداماتی در خصوص مصوبه جایگزین برج‌باغ‌ها صورت گرفت که بازخورد خوبی در جامعه شهری برای حفاظت و صیانت از باغات داشتیم.

    وی بیان داشت: در 22 اسفند سال 96 مصوبه برج‌باغ‌ها را لغو کردیم و قبل از آن تاریخ درخواست‌هایی برای ساخت و ساز باغات وجود داشته و برخی نسبت به اخذ دستور نقشه فرآیندهای بیشتری را طی کردند و برخی نیز نسبت به دریافت صدور پروانه اقدام کرده بودند.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: بعد از ابلاغ لغو مصوبه برج‌باغ‌ها که در تاریخ 7 فروردین 97 بود، 14 روز بعد از تصویب قانونی و لازم‌الاجرا شدن شاهد تشکیل پرونده‌هایی بودیم و عوارض هم در سطح مناطق اخذ شده بود.

    سالاری افزود: جلساتی را با معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران تشکیل دادیم و از آنجایی که ابلاغ با تأخیر بود بنابر این تمامی پرونده‌ها را در این خصوص قفل کردیم.

    وی افزود: بنابر این از شورا سؤال شد که کسانی که قبلاً عوارض پرداخت کرده بودند چه نوع برخوردی باید با آنها داشته باشیم و جلساتی مابین کمیسیون حقوقی و نظارت، معماری و شهرسازی و محیط زیست و سلامت برگزار شد و از شهرداری لیست پرونده‌ها را دریافت کردیم.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: 473 پرونده در خصوص باغات تشکیل شده است که تغییر نقشه و یا دیگر تغییرات داشتند، در جلسات اخیر به نحوه تصمیم‌گیری در این حوزه مواردی مطرح شد و مقرر شد شهرداری تهران نسبت به لایحه اقدام کند.

    سالاری افزود: 62 پرونده در خصوص باغات وجود دارد که کلیه عوارض را قبل از 7 فروردین 97 پرداخت کردند که مبلغ آن 170 میلیارد تومان می‌شود و 72 پرونده نیز وجود دارد که نیمی از عوارض که حدود 500 میلیارد تومان می‌شود پرداخت شده است و 38 پرونده نیز درخواست تغییر نقشه را داشته‌ است، جمع‌بندی ما این بوده است که نسبت به پرونده‌هایی که تمامی عوارض را به صورت کامل پرداخت کرده‌اند ساخت و ساز بلامانع باشد البته تعداد قابل توجهی در مناطق بدون طی کردن فرآیند مبلغی را واریز کرده‌اند.

    وی افزود: در نتیجه شهرداری تهران می‌تواند صرفاً برای پرونده‌هایی املاکی که در چارچوب قانون باغ هستند و فرآیند صدور آنها مرحله به مرحله و قطعی طی شده است و اخذ مبلغ به صورت سیستمی تا تاریخ 97.1.7 پرداخت شده اقدام کند.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: بنابر این 62 پرونده‌ای که در گذشته پرداختی کامل را داشته‌اند اجرای آن لازم‌الاجراست ولی کمیته فنی باغ تشکیل شده است و باید پرونده این باغات در این کمیته بررسی شود تا حداقل درخت قطع شود.

    سالاری افزود:‌6 تا 7 پرونده وجود دارد که نسبتاً‌ درختان انبوه دارند و اگر شهرداری تهران بتواند آنها را تملک کند و یا زمین‌های بلاعوض بدهد از باغات صیانت خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار