مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۳ ایستگاه خط ۷ مترو تا پایان سال

عصر ساختمان- شهردار تهران با اشاره به اعتراضات برخی از تعاونی‌های کارکنان شهرداری گفت: اعتراضاتی را در تعاونی کارکنان شهرداری مناطق ۱۸ و ۲۲ شاهد بودیم که لازم است مدیران مربوطه تلاش کنند تا مشکل افراد حل شود. با وجود اینکه مسئولیت مستقیم در این زمینه نداریم، باید نسبت به مسائل کارکنان شهرداری حساس باشیم.

افتتاح ۳ ایستگاه خط ۷ مترو تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بیست و یکمین جلسه شورای معاونان، مشاورین و شهرداران عصر روز گذشته در ساختمان شهرداری منطقه 11 برگزار شد.

    پیروز حناچی در این جلسه با تاکید بر ضرورت مناسب سازی فضاهای عمومی مناطق برای عبور شهروندان دارای معلولیت، عنوان کرد: با توجه به تصویب قانون مناسب سازی از این پس افرادی که به هر دلیل حتی به صورت موقت توان تردد ندارند، باید بتوانند در فضاهای عمومی فعالیت کنند. از این رو، در فضاهای جدیدی که ساخته می شود تمامی ضوابط و استانداردها باید رعایت شود.


    حناچی با اشاره به کناره گیری ایرج معزی از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز بیان کرد: کناره گیری از این سمت تصمیم ایشان بود و علی رغم این که تمایلی به این کار نداشتم و چندین جلسه با ایشان صحبت کردم، در نهایت وقتی دیدم ایشان عزمشان جزم است استعفا را پذیرفتم.


    وی در ادامه به برگزاری «سومین جشنواره رسانه های شهری» و ضرورت توجه بیشتر مناطق به رسانه ها برای انعکاس اخبار شهری پرداخت و گفت: نسبت به فعالیت ها و اقدامات زیر مجموعه خود حساسیت بیشتری داشته باشید تا اگر اتفاقی افتاد به موقع تصمیمات لازم اتخاذ شود.


    شهردار تهران همچنین به برگزاری مراسم «روز دوچرخه سواری خانواده ها» در خیابان میرداماد اشاره و تصریح کرد: می توان در روزهای تعطیل در برخی خیابان های تهران چنین مراسمی را برگزار کرد و با وجود این که حساسیت هایی وجود دارد می توان موضوع را به درستی مدیریت کرد. یادمان باشد زمانی که این برنامه ها از سوی شهرداری تدارک دیده می شود، از سوی خانواده ها به رسمیت شناخته می شود و مورد استقبال قرار می گیرد. این امر به تلاش های ما برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در تهران کمک خواهد کرد.


    حناچی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید دوباره بر جمع آوری کارگاه‌های عمرانی و به حداقل رساندن آن‌ها در سطح شهر گفت: هر پیمانکاری علاقه دارد که در مناطق مرکزی شهر تهران یک انبار مصالح به عنوان کارگاه داشته باشد، در حالی که این فضاها متعلق به مردم و شهروندان است و اگر کارگاهی لازم نیست، باید جمع آوری شود.


    شهردار تهران با اشاره به ضرورت بهبود وضعیت میادین میوه و تره بار و فضاهایی نظیر آن خاطرنشان کرد: مردم به مدیریت جدید شهری رای داده اند و مشروعیت ما به رای مردم است. بر این اساس باید کارایی داشته باشیم و از فرصتی که مردم در اختیار ما گذاشته اند به بهترین نحو استفاده کنیم.


    حناچی ضمن درخواست از شهرداران مناطق برای بازگرداندن تحرک به زیرمجموعه های خود گفت: درست است که از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی نیستیم اما باید تحرک را به مناطق برگردانیم. همچنین از شهرداران می خواهم که مسیرهای جدید دوچرخه را طراحی و در گام های بعدی زمینه لازم را فراهم کنند تا شرکت های خصوصی فعال در حوزه دوچرخه در دانشگاه ها فعال شوند تا دانشجویان از ایستگاه های دوچرخه استفاده کنند.


    شهردار تهران در ادامه به اقدامات مدیریت شهری در راستای ساماندهی سدمعبر اشاره و عنوان کرد: در فعالیت های جدید یک تفاوت وجود دارد و آن این است که همزمان که اقداماتی برای جمع آوری انجام شده است، کارهای مثبتی مانند تشکیل بازارچه هایی برای دست فروشان انجام شده که اجرای توامان این دو برنامه می تواند به ما برای نیل به هدف کمک کند. در حاشیه جلسه هیات دولت نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوعاتی را در مورد برخورد با دستفروشان مطرح کردند و من این اطمینان را دادم که تنها با سد معبر آن ها برخورد می شود.


    حناچی همچنین از مسئولان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواست تا فضاهای مترو را شادتر کنند چراکه ایستگاه های مترو به خاطر استفاده از یک نوع سنگ شبیه هم شده اند، در حالی که می توان به آن ها تنوع داد.


    وی در همین رابطه گفت: می توان مانند برخی کشورها از آثار هنری و گالری های نقاشی در این ایستگاه ها استفاده کرد. همچنین می توان پیشنهاد استفاده از خودروهای برقی بدون راننده در برخی از خطوط بی. آر. تی مانند خط ولیعصر(عج) را مورد بررسی قرار داد.


    شهردار تهران با تاکید بر فعالیت تمام موزه‌های تهران در روزهای تعطیل و ضرورت مذاکره با برخی از سازمان ها در این خصوص تصریح کرد: تهران با همین موزه ها و اماکن گردشگری جذاب می شود، از این رو شهرداران مناطق باید برای فعالیت دائمی موزه هایی چون خانه تیمورتاش، موزه ارتباطات و ... رایزنی کنند.


    حناچی همچنین به قول خود به رییس جمهور برای افتتاح خط 6 مترو در فروردین سال آینده اشاره کرد و گفت: سه ایستگاه از خط هفت مترو هم 25 اسفندماه افتتاح خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار