مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل استاندارد استان البرز خبر داد

اجرای طرح ضربتی بازرسی آسانسورها در البرز

عصر ساختمان:مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز از اجرای طرح ضربتی بازرسی از آسانسورهای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و دولتی این استان خبر داد.

اجرای طرح ضربتی بازرسی آسانسورها در البرز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، فتانه شکرالهی، اظهار داشت: با توسعه ساخت‌وسازها در کشور و افزایش ساختمان‌های بیشتر از چهار طبقه، میزان استفاده از آسانسور در ساختمان‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است.

    وی افزود: طبق قوانین مربوط به ساخت‌وساز در کشور، آپارتمان‌ها و ساختمان‌ها از یک تعداد طبقه مشخص به بالاتر ملزم به نصب آسانسور هستند که اگر نظارت دقیقی بر عملکرد این دستگاه‌ها نداشته باشیم، آسیب‌ها و خسارات جانی و مالی بسیاری به شهروندان تحمیل می‌شود.

    مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز تصریح کرد: بر اساس قانون صدور تاییدیه ایمنی برای آسانسورها در کشور و همچنین اجرای طرح‌های بازرسی از این تجهیزات بر عهده سازمان استاندارد است و در کل کشور نظارت بسیار دقیقی در این حوزه اعمال می‌شود.

    شکرالهی افزود: قانون‌گذار به اندازه در این حوزه دقت و توجه داشته که مقرر شده است، شهرداری‌ها تا زمانی که سازمان استاندارد برای آسانسور ساختمانی تاییدیه ایمنی و فنی صادر نکرده،‌ آنها حق صدور پایان‌کار برای ساختمان فوق را ندارند.

    وی بیان داشت: برای انجام این وظیفه مهم طرحی در دستور کار داریم که نظارت بر آسانسورهای ادارات، ساختمان‌های مسکونی و تجاری را افزایش خواهیم داد.

    مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز گفت: در این راستا بازرسان و ماموران استاندارد به صورت ضربتی و سرزده از ساختمان‌ها بازدید کرده و در صورت نقص و یا وجود اشکال، اخطارهای لازم را ارائه می‌دهند.

    شکرالهی افزود: تنها در سال 94 بیش از دو هزار و 500 تاییدیه فنی برای آسانسور ساختمان‌ها در استان البرز از سوی این سازمان صادر شده است.

    وی ادامه داد: برای بسیاری از ساختمان‌هایی که آسانسور آنها فاقد استاندارد، کیفیت و ایمنی لازم بود، تحت هیچ شرایطی تاییدیه ایمنی صادر نشده و شهرداری‌ها نیز از صدور پایان کار برای اینگونه املاک خودداری کردند.

    شکرالهی اجرای این طرح‌ها و افزایش نظارت‌ها را در راستای حفظ و تامین امنیت شهروندان دانست و گفت: امیدواریم در این زمینه شهرداری‌ها، سازندگان ساختمان‌ها و خود مردم همکاری لازم را با ماموران و بازرسان سازمان استاندارد داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار