مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

درآمدهای ناپایدار در بودجه ۹۸ افزایش جدی داشته است

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: درآمدهای ناپایدار در بودجه ۹۸ افزایش جدی داشته است، درحالی که به مرم قول داده ایم به سمت شهر فروشی نرویم.

درآمدهای ناپایدار در بودجه ۹۸ افزایش جدی داشته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، در یکصد و بیست و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران محمدجواد حق شناس در مخالفت با بودجه اختصاصی سال 1398 در حوزه فرهنگی گفت: این لایحه با انتظارات ما فاصله جدی دارد.

    وی با اشاره به عدم تطابق مصارف بودجه با مفاد برنامه سوم گفت: تأخیر دو هفته‌ای شهرداری در ارائه لایحه بودجه 98 به شورا از این بابت بود که بودجه را مبتنی بر مفاد برنامه سوم تنظیم کنند. این در حالی است که بررسی ردیف‌های بودجه در بخش مصارف به وضوح نشان می‌دهد که کوچک‌ترین تغییری نسبت به بودجه سال 97 نداشته و این بدان معناست که چنانچه این لایحه بودجه در شورا تصویب شود، عملاً سال نخست از برنامه سوم را با انحراف فاحش از برنامه به پایان خواهیم برد.

    رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از افزایش سهم درآمدهای ناپایدار در منابع بودجه گفت: متأسفانه بررسی ردیف‌های درآمدی لایحه بودجه سال 98 نشان می‌دهد که در برخی ردیف‌های ناپایدار درآمدی با افزایش بی سابقه مواجهیم. برای نمونه، در حالی که شورا عوارض تراکم مازاد را در سال 97 به میزان 3,500 میلیارد تومان مصوب کرد، در بودجه پیشنهادی 98 این ردیف با افزایش 37 درصدی به 4, 782 میلیارد تومان رسیده است. این برخلاف مسیری بود که شورای پنجم برای این روی کار آمد. با مواردی از این دست که در بودجه 98 وجود دارد ما عملاً داریم خلاف آنچه که به مردم گفتیم عمل می‌کنیم.

    ما به مردم قول دادیم که جلوی شهر فروشی را می‌گیریم. اما اکنون به جای اینکه به طور ملایم سهم درآمدهای ناپایدار کاهش دهیم، در یک قلمِ آن 36 درصد اضافه کردیم.

    حق شناس با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه 98 به درآمدزایی پایدار از حوزه‌های بالقوه درآمدی توجهی نشده است گفت: افزایش منابع ناپایدار درآمدی در حالی است که ما به ظرفیت‌های درآمدی شهرداری هیچ توجهِ ویژه ای نکردیم. ما در مجموعه شهرداری 35 فرهنگسرا و مجموعه‌های فرهنگی بزرگ مقیاس امثالهم با ده‌ها هزار صندلی داریم که متعلق به شهر است و متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل مدیریت ناکارآمد، به جای آنکه این زیرساخت‌ها درآمدزا شوند، هزینه تراش شده اند. متأسفانه شهرداری هم در لایحه خود به این ظرفیت‌ها توجهی نکرده و درآمد حاصل از مراکز فرهنگی مانند سال گذشته فقط 900 میلیون تومان تعریف شده.

    حق شناس همچنین از کاهش نامتوازن سهم حوزه‌های مأموریتی نسبت به بودجه مصوب سال 97 انتقاد کرد و گفت: متأسفانه روندی که سال گذشته هم ما به آن انتقاد داشتیم، در کمال تعجب امسال هم مشاهده می‌شود. این موضوع امسال هم تکرار شده با کمال تأسف و ما شاهدیم علی رغم آنکه سقف بودجه حدود 1500 میلیارد افزایش یافته، در یک حوزه مأموریتی (فرهنگی و اجتماعی) 13 درصد کاهش نسبت به سال قبل و در یک حوزه مأموریتی (ایمنی و مدیریت بحران) 23 درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته ایم.

    رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم تحقق درآمدهای در فضای عملکردی است که بنابر گزارش‌های واصله وقتی امسال نتوانستیم بیش از 20 درصد درآمدها را محقق کنیم چرا بایست دنبال افزایش بودجه برویم؟ گفت: درآمد ١١ ماهه امسال ١٢ / ٩۰۰ یعنی معادل٧٤درصد محقق شده است و با توجه به رویکرد حفظ آمادگی حداکثری و قبول احتمال تسری وضعیت اقتصادی کشور به مرکز نمی‌توانیم بودجه شهرداری را با دست باز و فراغ بال تنظیم کنیم.

    پیشنهاد مشخص اینکه با مصوب کردن درست و منطقی بودجه و با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و بدهی‌هایی که وجود دارد فضا رو برای دوستان شهرداری فراهم کنیم که واقع بینانه و با اولویت باز پرداخت بدهی‌ها برای طلبکاران فراهم گردد به صورتی که اگر درآمدی اضافه می‌شود برای بدهکاران تخصیص داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار