مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز بررسی تبصره‌های لایجه بودجه ۹۸ شهرداری تهران

عصر ساختمان- اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ۱۲۷ امین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از تصویب کلیات لایحه بودجه ۹۸ شهرداری تهران بررسی تبصره‌های این لایحه را آغاز کردند.

آغاز بررسی تبصره‌های لایجه بودجه ۹۸ شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده شهر تهران و در بررسی بند الف تبصره 2 که براساس آن جلسات کمیسیون تخصصی منابع نقد و غیر نقد با حداقل یک بار در ماه برگزار و گزارش این جلسات، شامل تخصیص اعتبار بر مبنای پیش بینی تحقق منابع عمومی و اختصاصی و اولویت بندی مصارف به صورت ماهیانه به شورای شهر تهران ارائه شود.

    وی افزود: پیشنهاد می‌دهم تخصیص بودجه برای هر بخش تا سقف 25 درصد باشد زیرا کمیسیون تخصیص در سالهای گذشته به برخی از حوزه‌های 100 درصد بودجه را تخصیص می‌داد و به برخی تخصیص حداقلی داده می‌شده است.

    نظری ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم در همه حوزه‌های شهرداری تهران اجازه تخصیص تا سقف 25 درصد باشد و برای بیش از آن از شورای شهر تهران کسب اجازه شود.

    به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از بررسی بودجه، مرتضی الویری در مخالفت با دو پیشنهاد نظری گفت: کمیته تخصیص نمی‌تواند بیشتر از آن چیزی که در بودجه اختصاص داده شده به یک بخش بودجه بدهد ما باید بودجه واقعی را تصویب کنیم که شهرداری در چارچوب همان عمل کند وقتی بودجه غیرواقعی بسته می‌شود قدرت مانور شهرداری افزایش می‌یابد.

    نهایتاً این پیشنهاد با مخالفت اعضای شورای شهر تهران به تصویب نرسید.

    به گزارش ایسنا، ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در جریان بررسی بند ب تبصره 3 که در آن سازمانهای تابع شهرداری تهران مکلف‌اند مازاد نقدینگی حاصل از درآمدهای اختصاصی طی سال بودجه و مازاد درآمد در هزینه سنواتی را به حساب خزانه شهرداری تهران واریز کند، پیشنهاد داد شرکت شهر سالم از جدول سازمانهای مشمول این بند خارج شود و کل درآمد دریافتی این شرکت صرف افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به کارکنان و شهروندان تهرانی شود.

    در ادامه بهاره آروین دیگر عضو شورای شهر در مخالفت با این پیشنهاد گفت: اتمام شرکتها و سازمانهای تابع شهرداری تهران که فعالیت تجاری انجام می‌دهند باید بخشی از درآمد خود را به حساب شهرداری تهران واریز کند و منطقی نیست شرکت شهر سالم درآمد خود را فریز کند.

    زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شهر تهران در موافقت با پیشنهاد خداکرمی گفت: این که باید شرکتها و سازمانهای زیر مجموعه شهرداری تهران خودگردان باشند، سیاست درستی است اما باید به هر یک از زیرمجموعه‌ها و ماهیت آنها نیز توجه شود. شرکت شهر سالم خدمات درمانی به کارمندان شهرداری ارائه می‌دهد و فعالیت‌هایشان تجاری نیست در عین حال کارمندان شهرداری از آن جایی که به سایر مردم خدمت ارائه می‌دهند باید خودشان نیز خدمات خوب دریافت کند تا انگیزه لازم برای خدمت رسانی را داشته باشند.

    وی ادامه داد: کارمندان شهرداری دو وجهی هستند هم شهروند و هم خدمت رسان هستند؛ همانطور که شهرداری به شهروندان خدماتی با یارانه ارائه می‌دهد باید این حق را به کارمندان خود بدهد که خدمات با کیفیت و با هزینه مناسب دریافت کند. شرکت شهر سالم متولی HFE است و به همه شهر خدمت رسانی می‌کند در نتیجه قدرت عمل نیز باید داشته باشد.

    نهایتاً با موافقت اعضای شورای شهر تهران این پیشنهاد به تصویب رسید.

    در ادامه جلسه الهام غفاری در جریان بررسی بند جیم تبصره 6 پیشنهاد داد که شهرداری تهران مشخصات همه پروژه‌های مشارکتی را در هر متراژی جهت تأیید به شورای شهر تهران ارائه کند.

    صدراعظم نوری در موافقت با این پیشنهاد گفت: با توجه به این که در شهر تهران بارگذاری زیادی انجام شده قطعات گسترده و بزرگی برای مشارکت نداریم و بخش خصوصی نیز در قطعات کوچک سرمایه گذاری نمی‌کند.

    در ادامه حسن رسولی دیگر عضو شواری شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: باید حدمتوسطی برای قطعات پروژه‌های مشارکتی تعیین شود که پایین‌تر از این قطعات برای بررسی به شورای شهر تهران نیاید و هر منطقه خود به مسئله ورود کند و آن را حل و فصل کند.

    نهایتاً اعضای شورای شهر تهران به این پیشنهاد رأی مثبت نداند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو