مدیران خودروعصر اعتبار

ترمینال سلام خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد

عصر ساختمان- رستمی گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای ایام نوروز ملزم به استقرار نمایندگان خود به‌طور ۲۴ ساعته در فرودگاه‌ها شدند.

ترمینال سلام خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی رستمی، سرپرست فرودگاه امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید تمام بخش‌های ترمینال سلام تکمیل و سپس افتتاح شود، گفت: چیدمان ترمینال سلام کمی زمان‌بر است و هم اکنون خرید در‌های ضد حریق برای ترمینال سلام و همچنین تمام تجهیزات لازم خریداری شده است.

    وی افزود: حدود 90 درصد تجهیزات ترمینال سلام ساخت داخل است و تا جایی که امکان داشته است از تجهیزات خارجی استفاده نکردیم.

    سرپرست فرودگاه امام خمینی(ره) به زمان افتتاح ترمینال سلام در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: در اواخر فصل بهار این ترمینال با تمام تجهیزات و امکانات به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی با اشاره به هزینه ساخت این ترمینال تصریح کرد: بخشی از ارقام از گذشته در ترمینال کار شده است بخشی از این ارقام سرمایه‌گذاری بوده و بخشی هم قرارداد محوطه‌سازی داشتیم که تمام این ارقام به زودی جمع بندی و اعلام می‌شود.

    رستمی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم فرودگاه امام خمینی(ره) امسال برای سفر‌های نوروزی کاملا آماده باشد، گفت: مردم باید نوروز را در فرودگاه‌ها لمس کنند و این فرودگاه از نظر خدمات‌دهی، رفاه مسافر و ارائه خدمات هیچ کاستی نداشته باشد.

    سرپرست فرودگاه امام خمینی(ره) بیان کرد: با تمام ارگان‌های خدمات‌دهی در فرودگاه‌ها و پرواز‌ها جلسات ستاد نوروزی برگزار کرده‌ایم و هماهنگی‌های لازم برای ورودی و خروجی پرواز‌ها انجام شده است.

    وی افزود: در طرح نوروزی سال گذشته بیش از 55 هزار مسافر از فرودگاه امام خمینی(ره) استفاده کرده‌اند.

    رستمی با بیان اینکه 13 شرکت هواپیمایی داخلی و 49 شرکت هواپیمایی خارجی در این فرودگاه فعالیت می‌کنند، گفت: از شرکت‌های هواپیمایی خواسته‌ایم فهرست پرواز‌های فوق‌العاده درخواستی خود را هر چه زودتر به ما ارائه کنند و هر شرکتی که زودتر فهرست خود را تحویل دهد ساعت و زمان مناسب‌تر پرواز را به خود اختصاص می‌دهد.

    سرپرست فرودگاه امام خمینی(ره) بیان کرد: هم اکنون واحد TOC برنامه‌ریزی فرودگاه امام(ره) را انجام می‌دهد و برنامه‌ریزی‌های لازم در این باره انجام شده است.

    وی افزود: امیدواریم به زودی فهرست پرواز‌های فوق‌العاده که از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی گرفته می‌شود، نهایی شود تا تعداد پرواز‌ها و مسیر‌ها برای ایام نوروز مشخص شود.

    رستمی تأکید کرد:  هم اکنون شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پرواز‌های فوق‌العاده استقبال کرده‌اند و این امر نشان‌دهنده استقبال مسافران است.

    وی تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی تاکنون درخواست صدور بیش از یک هزار مجوز پرواز فوق‌العاده را برای ما ارسال کرده‌اند و این رقم تا پایان سال افزایش می‌یابد.

    رستمی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر وضعیت تاکسی‌ها گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کرایه تاکسی‌ها افزایش نیابد البته این موضوع در اختیارات اصناف است، اما ما هیچ برنامه‌ای برای گران کردن خدماتی که در فرودگاه چه در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه خدمات غرفه‌ای عرضه‌می‌شود،  نداریم.

    سرپرست فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: به مسافران فرودگاه توصیه می‌کنیم حتما از تاکسی فرودگاه برای حمل و نقل خود استفاده کنند و آنچه برای ما رسمیت دارد تاکسی‌های فرودگاه هستند، چرا که آنها دارای شناسنامه و تحت نظارت ما هستند.

    وی تأکید کرد: هم اکنون نظارت دقیقی بر تاکسی‌های فرودگاه وجود دارد و به مردم توصیه می‌کنیم حتما از این تاکسی‌ها استفاده کنند.

    رستمی در پایان گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای ایام نوروز ملزم به استقرار نمایندگان خود به‌طور 24 ساعته در فرودگاه‌ها شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار