مدیران خودروعصر اعتبار

کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان‌ها در تهران

عصر ساختمان:هنوز مشخص نیست مسئول صدور شناسنامه فنی ساختمان در تهران کیست، برخی می گوید شهرداری و تعداد به نظام مهندسی اعتراض دارند. ولی در سایر کلانشهرها مانند تبریز، این مشکل با همکاری این دو نهاد حل شده.

کلاهبرداری در پیش فروش آپارتمان‌ها در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرآنلاین، پرونده های متعدد کلاهبرداری در پیش فروش ساختمانها در سالهای اخیر در تهران شکل گرفته. قانونگذار رفع این مشکل را در صدور شناسنامه فنی ساختمان دانسته ولی عملا قانون مربوط به این موضوع که درباره پیش فروش املاک است در تهران اجرا نمی شود.

    برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند چرا این قانون در تهران اجرا نمی شود. روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به خبرنگار ما توضیح داد که این مشکل به دلیل عدم همکاری شهرداری تهران در صدور شناسنامه فنی ساختمان اجرایی نشده است.
    نهاد قانونی نظارت بر عملکرد شهرداری در این بخش، شورای شهر تهران است و کمیسیون تخصصی رسیدگی کننده به این موضوع، کمیسیون شهرسازی و معماری است.
    محمدسالاری رئیس این کمیسیون در نشست خبری اخیر خود، به این سئوال سرویس مشکلات مردم جواب داد: مردم با مشکل عدم صدور شناسنامه فنی ساختمان در تهران مواجهند و قانون پیش فروش املاک به همین دلیل اجرا نمی شود. چه اقدامی برای صدور شناسنامه فنی ساختمان توسط شهرداری انجام دادید؟
    سالاری در پاسخ به این پرسش گفت: کمیسیونی مرکب از اعضای سازمان نظام مهندسی و اعضای هیات 5 نفره ای در این حوزه ها تصمیم گیری می کنند. معاونتهای استانداری، شهرداری و سازمان نظام مهندسی، در این هیات هستند و با آنها جلسات متعدد داشتیم. خوشبختانه تاکنون دو شناسنامه فنی در تهران صادر شده.

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه در بیش از هزار پرونده ساخت و ساز از مردم هزینه صدور شناسنامه را گرفته اند ولی فقط 2 شناسنامه فنی صادر شده، گفت: به نظر می رسد سازمان نظام مهندسی قصور داشته. در حقیقت، در فرآیند صدور شناسنامه فنی، اختلاف وجود دارد. تعیین مجری ذی صلاح در این باره موثر است. شناسنامه فنی ساختمان یعنی از ابتدای تخریب و گودبرداری تا اتمام سازه باید فرآیندها به صورت جزئی در این شناسنامه قید شود و مسئولان قانونی هر قسمت ذیل صفحات را امضا کنند. چون در تعیین مجری ذی صلاح اختلاف است، آنها نیز بهانه داشتند و شناسنامه را صادر نکردند. الان این موضوع آغاز شده و این را هم در نظر داشته باشید ما به عنوان شورای شهر، مسئول تدوین شناسنامه فنی نبودیم. بلکه به عنوان نماینده مردم، این موضوع مهم را دنبال کردیم و صدور شناسنامه فنی آغاز شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو