مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

پاسخ به انتقادات بودجه‌ای کمیسیون فرهنگی

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران جزئیات جلسه نوبت صبح امروز را تشریح کرد.

پاسخ به انتقادات بودجه‌ای کمیسیون فرهنگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه نوبت صبح شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز گفت: دستورجلسه اصلی ما بررسی لایحه بودجه سال 98 بود و تنها اعتراض فرمانداری را به دلیل آنکه زمان پاسخ آن در حال اتمام بود، مورد بررسی قرار داده و با موافقت اعتراض فرمانداری، اعمال قانون را به جای توقیف جایگزین کردیم. (اعتراض فرمانداری به نرخ عوارض تردد کامیون‌های سنگین بود که بدهکاران بالای یک میلیون تومان توقیف می‌شدند که کلمه اعمال قانون جایگزین توقیف شد).

    هاشمی با بیان اینکه تا پایان هفته در جلسات هر روز صبح و بعد از ظهر لایحه بودجه 98 را بررسی می‌کنیم، گفت: امیدواریم تا 20 اسفندماه تمامی تبصره‌ها، درآمدها، هزینه‌ها و مصارف در صحن شورا به تصویب برسد و مورد تائید هیئت تطبیق نیز قرار بگیرد و شورا تا پایان سال قانون بودجه 98 را داشته باشد.

    وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین مواد لایحه بودجه چیست، گفت: هزینه‌های حمل و نقل عمومی به خصوص مترو، پروژه‌های مشارکتی از مهمترین اولویت‌های بودجه سال 98 است و امیدواریم بتوانیم در حوزه پروژه‌های مشارکتی، نقدینگی لجام گسیخته‌ای که در جامعه وجود دارد به سمت سرمایه گذاری‌های عام المنفعه در شهرداری هدایت کنیم.

    رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص مخالفت برخی از اعضا با کلیات بودجه گفت: بعضی از اعضای شورا معتقد بودند این لایحه با برنامه سوم مطابقت ندارد اما شهرداری گزارشی تهیه کرده که نشان می‌دهد بودجه با برنامه سوم مطابقت داشته باشد. برخی از اعضا نیز درخواست داشتند فرصت تطبیق داده شود و بودجه 2.12 تصویب شود.

    هاشمی در خصوص اعتراض حجت نظری به نحوه اداره شورا نیز گفت: این موضوع کم لطفی بود. ما در مجلس هم چنین رویه‌ای را داریم که برای بررسی لایحه بودجه، مواردی را توافق می‌کنند. اگر قرار باشد هر پیشنهادی را در صحن مطرح کنیم، فرصت رسیدگی به لایحه دست نمی‌دهد بنابراین ما توافق کردیم تنها پیشنهاداتی مطرح شود که قبلاً در کمیسیون‌ها مطرح شده، چه در کمیسیون تلفیق رأی آورده باشد و چه رأی نیاورده باشد اما پیشنهاد جدیدی در صحن مطرح نشود زیرا کارشناسی نیست.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اعتراضات چند هفته اخیر کمیسیون فرهنگی-اجتماعی به لایحه بودجه گفت: همه کمیسیون‌ها علاقه مندند عدد بودجه حوزه تصمیم گیری خود را بالا ببرند و وقتی این عدد کاهش پیدا می‌کند ناراحت می‌شوند. کمیسیون فرهنگی مدعی است در شرایطی که شهرداری مشکلات نقدینگی دارد و نمی‌تواند پروژه‌های بزرگ را احداث کند، می‌تواند در بعد فرهنگی اثرگذار بوده و با افزایش بودجه فرهنگی، زمینه رضایت شهروندان را فراهم کند. اعضای این کمیسیون می‌توانند پیشنهاد خود را مجدداً در صحن مطرح و اگر اعضا به آن رأی دادند، اهداف خود را پیگیری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار