مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

انبوه سازان در نظام ساخت و ساز نادیده گرفته شدند

عصر ساختمان- متاسفانه شرکت‌های بزرگ پیمانکاری در عرصه ساخت و ساز نادیده گرفته شدند در حالیکه باید به صورت تخصصی به عنوان بازیگران بازار مسکن وارد عرصه ساخت و ساز شوند.

انبوه سازان در نظام ساخت و ساز نادیده گرفته شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، سید حسین افضلی درباره تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم که از سال 1394 با هدف تقویت رژیم پس انداز اقشار متوسط راه اندازی شد، اظهار داشت: سیستم تسهیلات قطعا به عنوان یک ابزار مهم می تواند در تقویت بنیه مالی اقشار متوسط موثر باشد و با توجه به اینکه صندوق پس انداز مسکن یکم همچنان متقاضی دارد نشان می دهد که موثر بوده است.
    وی با بیان اینکه سیاستگذاران مسکن در کنار عامل تسهیلات نیز باید تمهیدات محرک برای بازار مسکن بیاندیشند تا این بازار به دوره رونق بازگردد، اظهار داشت: متاسفانه شرکت‌های بزرگ پیمانکاری در عرصه ساخت و ساز نادیده گرفته شدند در حالیکه باید به صورت تخصصی به عنوان بازیگران بازار مسکن وارد عرصه ساخت و ساز شوند تا بتوان از این طریق عرضه و تقاضا را متعادل کرد.
    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به انبوه سازان در زمینه ساخت و ساز مسکن و توسعه بازار بها داده نشده است ادامه داد: وجوه و اعتبارات اگر به توسعه گران و انبوه سازان دارای صلاحیت داده شود تا با رعایت الگوی مصرف نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند، می تواند بازار مسکن را به تعادل برسانند و قیمت ها نیز تعدیل شوند.
    افضلی گفت: ماهیت بازار مسکن به گونه ای است که نمی توان یک نسخه واحد توسط بخش دولتی برای سراسر کشور ارائه داد بنابراین اگر تسهیلات ساخت در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، می تواند با مدیریت منابع متناسب با شرایط و با کنترل دستگاه های سیاستگذار موثر واقع شوند.
    وی افزود: ضمن اینکه با بکارگیری بخش خصوصی استفاده از تکنولوژی در ساخت، سازه مقاوم و مصالح به روز قابل وصول است.
    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط موجود اینکه انتظار داشت بانک مسکن به تنهایی بتواند مشکل مسکن را حل کند دور از انتظار است، بنابراین باید از ظرفیت بخش خصوصی و حتی سرمایه های خارجی استفاده کنیم.
    افضلی با تاکید بر اینکه سالانه 700 هزار مسکن در کشور مورد نیاز است، اظهار داشت: تصور اینکه بانک مسکن می تواند به تنهایی پاسخگوی این نیاز جامعه باشد جای تامل است، بنابراین با در نظر گرفتن محدودیت های اعتباری باید به دنبال راهکارهای مطلوب باشیم.
    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: لذا اعتقاد ما این است که در سیاست کلان باید از تجربه شرکت های بزرگ استفاده کنیم.
    این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین با بیان اینکه سرمایه بانک مسکن به رغم افزایش در بودجه ٩٨ به هیچ وجه با تعهدات بانک و نیاز جامعه تناسب ندارد، از آمادگی این کمیسیون برای کمک به تدوین و اصلاح قوانین در حوزه سیاستگذاری و سرمایه گذاری در صنعت ساختمان خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار