مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان جنگل های کشور:

موازی کاری برخورد با زمین خواری را با مشکل مواجه کرده است

عصر ساختمان- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، برخورد با زمین خواری را نیازمند اقدام جامع و هماهنگی میان دستگاه های مختلف دانست و گفت: متاسفانه متولیان زیاد و موازی کاری در این زمینه، برخورد با زمین خواری را در کشور با مشکل مواجه کرده است.

موازی کاری برخورد با زمین خواری را با مشکل مواجه کرده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، خلیل آقایی روز پنجشنبه درحاشیه گردهمایی روحانیان استان قم با موضوع نقش آموزه های دینی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: باید پنجره واحدی برای زمین در کشور ایجاد شود تا به صورت جامع و متمرکز در این زمینه تصمیم گیری گردد.
    وی با بیان اینکه صدور مجوز بهره برداری از زمین توسط دستگاه های مختلف موجب مشکلاتی شده است، ادامه داد: در ماه های اخیر با دستور رئیس جمهوری جلسات هماهنگی بین چند وزارتخانه تشکیل شده است تا برای برخورد با زمین خواری در کشور برنامه یزی منسجمی رقم بخورد.
    آقایی افزود: با خانه و ویلاسازی مختلف نیستیم ولی باید این ساخت و سازها بر اساس معیارهای قانونی و در قالب طرح جامعه شهری و طرح هادی روستایی باشند.
    رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: هر گونه ساخت و ساز خارج از طرح جامع شهری و طرح هادی روستایی، خلاف قانون و تجاوز به منابع ملی است و با چنین ساخت و سازهایی برخورد قانونی می شود.
    وی با اشاره به تنوع زمین خواری درکشور ادامه داد: روزانه پرونده های زمین خواری در استان های مختلف در حال تشکیل، بررسی و صدور حکم است که دادگاه در این پرونده ها احکام سنگینی از جمله خلع ید، قلع و قمع و جریمه صادر می کند.
    آقایی در ادامه با اشاره به اجرای طرح های آبخیزداری کشور در سالجاری گفت: 6 هزار و 84 نقطه اجرایی در 350 شهرستان و 650 حوزه مختلف، طرح های آبخیزداری اجرا شده است که این طرح ها دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی هستند و در هفته منابع طبیعی، جشن بهره برداری از این طرح ها با حضور رئیس جمهوری برگزار می شود.
    وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 98، با اذن رهبر معظم انقلاب 150 میلیون یورو برای اجرای طرح های آبخیزداری برای این سازمان تصویب کرده است.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو