مدیران خودروعصر اعتبار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

افزایش شدید قیمت مسکن بخاطر نبود مالیات برعایدی سرمایه است

عصر ساختمان-عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت ایجاد مالیات عایدی بر سرمایه در کشور گفت: متاسفانه در این دولت هیچ گونه مالیات عایدی به سرمایه وجود نداشته و به همین دلیل است که در یکسال گذشته قیمت خودرو و مسکن به شدت بالا رفته است.

افزایش شدید قیمت مسکن بخاطر نبود مالیات برعایدی سرمایه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست تخصصی آسیب شناسی نظام بودجه ریزی که امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: متاسفانه بیش از 60 درصد بودجه دولت متکی به درآمد‌های نفتی است.

    مصباحی مقدم با اشاره به مهم و اساسی بودن ساختار بودجه افزود: در یکی دو دهه اخیر، شاهد روند رو به رشد بودجه عمومی دولت‌ها بوده ایم و از طرف دیگر، در تقسیم منابع درآمدی جاری و عمرانی دولت ها، منابع عمرانی به نفع منابع جاری کنار گذاشته شدند.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سهم نفت از بودجه را اشکالی بزرگ در دولت‌ها دانست و افزود متاسفانه بیش از شصت درصد بودجه دولت متکی به نفت و درآمد‌های نفتی است.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم که متاسفانه امسال با وجود اینکه در بحران اقتصادی بوده ایم، در بودجه دولت هیچ تفاوتی نسبت به سال‌های گذشته نبود.

    مصباحی مقدم با اشاره به ضرورت ایجاد مالیات عایدی بر سرمایه در کشور گفت: متاسفانه در این دولت هیچ گونه مالیات عایدی به سرمایه وجود نداشته و به همین دلیل است که در یکسال گذشته قیمت خودرو و مسکن به شدت بالا رفته است.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در کمیته فقهی بورس، اوراق اسلامی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و براساس آن، باید اسناد خزانه بدون در نظر گرفتن نرخ بهره پرداخت گردد.

    وی افزود: در امریکا اسناد پیوست بودجه‌ای وجود دارد که به کنگره گزارش میدهد که اگر این قوانین تصویب شود چه نتایجی در بر خواهد داشت. این موضوع بسیار مهمی است. بنده قبلا در مجمع این پیشنهاد را مطرح کرده بودم که ضروری است هر طرح یا لایحه‌ای حداقل 6 سند پیوست داشته باشد و اگر این موضوع محقق شود، امکان پایش نتایج اجرای طرح‌ها و لوایح به وجود می‌آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار