مدیران خودروعصر اعتبار

طی سال گذشته انجام گرفت

تخریب ۲۲۰ مورد ساخت‌وساز‌ غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرمانشاه

عصر ساختمان:مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تخریب ۲۲۰ مورد ساخت و ساز‌ غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان کرمانشاه طی سال ۹۴ با دستور مراجع قضایی خبر داد.

تخریب ۲۲۰ مورد ساخت‌وساز‌ غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس، انشاءالله کولانی اظهار کرد: حدود 220 مورد ساخت و ساز غیرمجاز اعم از اجرای حکم و دستور موقت دادستانی طی سال گذشته در استان کرمانشاه تخریب شده است که بیشترین تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب انجام شده است.

    مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در تمام اراضی کشاورزی ممنوع است، گفت: در خارج از حریم و محدوده شهرها، شهرک‌ها و روستاها ساخت و ساز ممنوع است، زیرا در خارج از حریم و محدوده شامل اراضی کشاورزی و زراعی و باغی و هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری باید با اخذ مجوز از کمسیون‌های تبصره 4 و تبصره یک حفظ کاربری اراضی انجام بگیرد.

    وی با اشاره به اینکه طبق قانون تغییر کاربری اراضی کشاورزی تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: مطابق ماده 3 و ماده 10 قانون حفظ کاربری از طریق مراجع قضایی، توقف عملیات، قلع و قمع بناهای احداثی و اعاده اراضی به وضع قبل و جریمه نقدی فرد متخلف از یک الی سه برابر قیمت اراضی به نرخ روز با کاربری جدید که مورد نظر فرد متخلف بوده است محاسبه شده و حتی مجازات زندان برای فرد متخلف در صورت تکرار جرم از یک تا 6 ماه حبس در نظر گرفته می‌شود.

    کولانی گفت: متقاضیان تغییر کاربری قبل از هرگونه اقدامی در خصوص ساخت و ساز در اراضی کشاورزی، خاک‌برداری یا خاک‌ریزی، اجرای طرح‌های تولیدی، دامپروری و... باید به جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان مراجعه کرده و از قوانین و مقررات مربوطه و اخذ مجوز از کمیسیون‌های آن اقدام به فعالیت کنند تا از عواقب و آثار زیان‌بار تغییر کاربری غیرمجاز در امان باشند، زیرا اظهار بی‌اطلاعی از قوانین و مقررات در محاکم قضایی قابل پذیریش نیست.

    مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت حفظ اراضی کشاورزی و امنیت غذایی کشور، افزود: به متخلفان و قانون‌شکنان هشدار جدی می‌دهیم در اجرای وظایف و مقررات، کوچک‌ترین اغماضی صورت نمی‌گیرد و این نگرش و هم‌دلی بین همه دستگاه‌های مرتبط اعم ز وزارت جهاد کشاورزی، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در زمینه اجرای مقررات کاملا هماهنگ شده و عرصه بر متجاوزان به سرمایه‌های ملی و امنیت غذایی کشور هر روز تنگ‌تر شده است.

    وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: این اقدامات شامل افزایش سطح گشت‌های ویژه حفظ کاربری، آموزش و اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر به بهره‌برداران با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، تقویت بدنه کارشناسی به سیستم‌های به‌روز از نظر کنترل از راه دور و افزایش سطح علمی و فنی و حقوقی بیشتر همکاران در سطح بخش‌ها، شهرستان‌ها و استان‌ها است.

    به گفته این مسئول، با توجه به راه‌اندازی سامانه 131 امور اراضی استان کرمانشاه، کشاورزان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه اراضی کشاورزی و باغی مراتب را به سمانه 131 اعلام کنند تا پس از پایش به حوزه‌های تابعه استان ابلاغ شده و پیگیری لازم و برخورد قانونی صورت بگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار