مدیران خودروعصر اعتبار

الزام مالکان برای اجاره مسکن به مستاجران طبق طرح ساماندهی خانه های خالی

عصر ساختمان- عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: در شرایط کنونی این نگرانی وجود دارد که با افزایش چشمگیر قیمت مسکن در سال جاری، تعداد بیشتری از مالکان به دنبال احتکار خانه باشند.

الزام مالکان برای اجاره مسکن به مستاجران طبق طرح ساماندهی خانه های خالی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس نسبت به افزایش آمار احتکار خانه های خالی در یک سال اخیر هشدار داد و گفت: بر اساس آمارهای نفوس و مسکن، میزان خانه های خالی در سال 95 حدود 2 میلیون و 600 هزار واحد بوده است.

    احتمال افزایش آمار خانه های خالی با افزایش قیمت مسکن در کشور

    نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی این احتمال و نگرانی وجود دارد که با افزایش چشمگیر قیمت مسکن در کشور در سال جاری، تعداد بیشتری از مالکان به دنبال احتکار خانه باشند تا با این اقدام و در زمان مناسب، سود بیشتری را کسب کنند.

    میزان خانه های خالی حتی از آمار دو میلیون و 500 هزاری مسکن مهر نیز بیشتر است

    با اجرای پروژه بزرگ مسکن مهر در کشور حدود دو میلیون و 500 هزار خانه ساخته شد، حال این پروژه با سرمایه گذاری کلان اجرایی شد، اما اگر میزان خانه های خالی را در نظر بگیریم، در می یابیم که حتی 100 هزار واحد بیشتر از میزان مسکن مهر، خانه خالی در کشور وجود دارد، ولی هیچ اقدامی برای ساماندهی آن ها صورت نمی گیرد

    وی تصریح کرد: با اجرای پروژه بزرگ مسکن مهر در کشور حدود دو میلیون و 500 هزار خانه ساخته شد، حال این پروژه با سرمایه گذاری کلان اجرایی شد، اما اگر میزان خانه های خالی را در نظر بگیریم، در می یابیم که حتی 100 هزار واحد بیشتر از میزان مسکن مهر، خانه خالی در کشور وجود دارد، ولی هیچ اقدامی برای ساماندهی آن ها صورت نمی گیرد.

    طرح ساماندهی خانه های خالی در انتظار بررسی در مجلس

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس گام مناسبی را برای تعیین تکلیف خانه های خالی صورت داده اند، به طوری که طرح ساماندهی خانه های خالی در مجلس تدوین شده و هم اکنون در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس است.

    الزام مالک برای اجاره مسکن به مستاجران طبق طرح ساماندهی خانه های خالی

    ابوترابی ادامه داد: بر اساس این طرح، مالک ملزم به اجاره مسکن خود به مستاجران است، در غیر این صورت دادستان مجاز به ورود به این پرونده ملک و اجاره آن به دیگران خواهد بود.

    باید با محتکران خانه های خالی برخورد قانونی شود

    عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: قطعا احتکار خانه های خالی همانند احتکار کالا است و باید با محتکران برخورد قانونی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار