مدیران خودروعصر اعتبار

گسترش نماهای رومی در قم موجب نگرانی مراجع شده است

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: افزایش و گسترش نماهای رومی، موجب نگرانی مراجع و بزرگان دین شده است و باید این دغدغه رفع شود.

گسترش نماهای رومی در قم موجب نگرانی مراجع شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالله جلالی در هشتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با اشاره به 5 اسفند ماه سالروز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی به نام روز مهندس عنوان کرد: مهندسین در عرصه های مختلف مدیریت شهری، ساخت و ساز مسکن، شهرسازی، راه، کشاورزی و صنعت و معدن نقش مهمی دارند.

    رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: مهندسین در قم رسالت و مسئولیت متفاوت تری دارند، یکی از خصیصه های مهم جامعه مهندسی، مسئولیت پذیری به واسطه اهمیت شغل شان است، هر چند به نظر می رسد بعد نظارتی در شهرسازی از اهمیت بالاتری برخوردار است و باید در قم عملیاتی شود.

    وی تصریح کرد: گاهی نگرانی هایی ایجاد می شود که برخی از مهندسین در حد فروش مهر و امضاء فعالیت دارند و نظارت لازم در کیفی سازی فعالیت های عمرانی وجود ندارد و در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم.

    جلالی بیان کرد: دغدغه مدیریت شهری در وجود نماهای رومی است؛ افزایش و گسترش نماهای رومی، موجب نگرانی مراجع و بزرگان دین شده است و باید این دغدغه رفع شود؛ نماهای رومی با شان و منزلت قم همخوانی ندارد، مهندسین و مدیریت شهری باید کمک کنند تا با جدیت و اقدام عاجل این نقیصه را رفع کنیم، نباید اجازه داد نماهای رومی چهره قم را تحت تاثیر قرار دهد و فضای نامتعارفی ایجاد کند.

    رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دهم اسفند سالروز ورود امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب به قم بیان کرد: این اتفاق مهمی است که کمتر مورد توجه بوده است، با فاصله زمانی کوتاه 18 روز بعد از پیروزی، امام (ره)به قم آمدند و از این شهر رهبری و هدایت انقلاب را عهده دار بودند.

    وی اظهار کرد: با اینکه قم خاستگاه انقلاب بود، اما در دوره ای که امام(ره) در قم بودند ارتقای جایگاه شهر را مدیون حضور ایشان بودیم که به نوعی دنیا را متوجه شهر خود کرد، ایشان دیدارها و برنامه هایی که در قم داشت که اهمیت این شهر را می رساند.

    جلالی خاطرنشان کرد: امام(ره) در 10 اسفند وارد قم شدند و 14 اسفند ماه فرمان تشکیل کمیته امداد را دادند تا عرصه خدمت به ایتام را بگسترانند، ایشان به فقرا و محرومین توجه خاصی داشت و بعد از تشکیل کمیته انقلاب، دومین کمیته ای که تشکیل شد، کمیته امداد امام خمینی(ره) بود که در خدمت به مردم است.

    وی در ادامه با تاکید بر اهمیت خدمت به مردم در هر کسوتی عنوان کرد: از ویژگی های شاخص انقلاب اسلامی، رسیدگی به افراد فقیر و ضعیف در جامعه است و مسئولان نباید نسبت به این امر بی تفاوت باشند.

    رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: هر نوع پیشرفت و اعتلایی در کشور مرهون خون شهیدان است و باید مجاهدت های آنها را چه در جنگ تحمیلی و یا مدافعین حرم به خوبی تبیین کنیم.

    وی پیرامون برخی از مصوباتی که رد می شود بیان کرد: گاهی فرمانداری در برخی مسائل ورود کرده و مصوباتی را رد می کند که به طور مستقیم ارتباطی با وظایف آن ندارد و باید این امر رسیدگی شود.

    جلالی در خصوص مصوبه هفته گذشته مبنی بر افتتاح حساب نزد بانک شهر جهت واریز مبلغ 300 میلیارد تومان با امضای شهردار قم و نماینده وی یعنی مدیر سازمان قطار شهری و ذی الحساب طرح های عمرانی گفت: هدف این اقدام، امکان استفاده از منابع در یک حساب مرکزی است.

    وی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر قم در حیطه وظایف خود با افتتاح حساب به نام قطار شهری موافقت کرد اما سازوکارهای نظارتی و توافقنامه ها بر عهده دیوان محاسبات است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار