مدیران خودروعصر اعتبار

۶ دلیل برای انتخاب ساندویچ پانل ها

عصر ساختمان- هر ساندویچ پانل از چندین لایه هسته با ایزولاسیون حرارتی، پوشش فولاد (داخلی و خارجی) و لایه محافظ در برابر صدمات مکانیکی و خوردگی تشکیل شده است . ساندویچ پانل ها در دو نوع دیواری و پانل سقفی در دسترس بوده و عموما در ساخت انبارها، سردخانه ها، کارگاه ها و فروشگاه ها کاربرد دارد.

۶ دلیل برای انتخاب ساندویچ پانل ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، ساندویچ پانل ها براساس پارامترهای زیر تنوع گوناگونی دارند:

        طول (بین 2 تا 18 متر)
        ضخامت ( 40 تا 230 میلی متر)
        نوع هسته آنها (EPS، پشم معدنی، پلی یورتان)
        پروفیل (صاف، میکرو پروفیل، شیاردار و ... )
        لایه محافظ ( پلی استر SP، SP polyester Mat Pearl، Cesar PUR 55، آلوزینک) با پنل هایی که بعلاوه با پوشش استیل ضدزنگ استفاده می شوند.
        رنگ پوشش ها ( هم داخلی و هم خارجی)

    عایق  بندی مناسب با ساندویچ پانل با هسته پلی یورتان و eps

    ساندویچ پانل ها در سه نوع اولیه در دسترس می باشند. هر یک از سه نوع متفاوت هسته ساندویچ پانل ها پاسخگوی نیازهای خاصی است.  برای هر نوع از این پانل ها از یک هسته خاص استفاده می شود. بنابراین متریال هایی وجود دارد که به سه دسته ساندویچ پانل با هسته پلی یورتان و یا هسته پشم معدنی و EPS تقسیم شده است. هر یک از این متریال ها برای پاسخدهی به نیازهای خاصی استفاده می شوند.
    ساندویچ پانل ساخته شده از هسته پلی یورتان

    پلی یورتان بهترین و رایچ ترین متریال به عنوان عایق حرارتی در بازار می باشد. بعد از سال ها حکومت  مصالح سنتی و  قدیمی بر بازار مانند پشم معدنی و EPS، امروزه ساندویچ پانل با هسته پلی یورتان گزینه های بهتری در بازار ساختمان های مسکونی و در قالب پانل های ساخته شده از فوم سخت پلی یورتان جایگزین شده است.


      ساندویچ پانل های ساخته شده از هسته پشم معدنی

    این دسته دوم از ساندویچ پانل ها دارای دو مزیت می باشند: مقاومت در برابر آتش و راندمان جذب صدا. یکی از ویژگی های پشم های معدنی عملکرد آنها در برابر آتش می باشد. ساختار این پانل ها زمان کافی در اختیار افراد قرار می دهد که در هنگام بروز آتش ساختمان را ترک کنند و در عین حال میزان خسارت های بالقوه بر اثر حریق را به حداقل می رساند.

    یکی دیگر از ویژگی های مهم این پانل ها طراحی آنها به نوعی است که مانع از انتقال سر و صدای اضافه می شود. پانل هایی از این دست که به خوبی ساخته شده باشند قابلیت جذب صدا تا حدود 33 دسی بل را دارا می باشند.


    پانل های ساخته شده از هسته EPS

    تاریخچه ساخت ساندویچ پانل ها با استفاده از EPS یا پلی استایرن، آغاز می شود. با این وجود این نوع از هسته برای ساندویج پانل ها به تدریج با پشم معدنی و در درجه اول با پلی یورتان جایگزین شده است.

    اگر هر سه این پانل ها را با هم مقایسه کنیم، EPS به لحاظ تامین عایق حرارتی مابین پشم معدنی و پلی یورتان قرار می گیرد. با این وجود در عکس العمل نسبت به حریق این نوع از ساندویچ پانل ها از پشم معدنی جا می مانند.

    اما ساندویچ پانل ها با هسته EPS از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده و در پروژه هایی که عایق بودن از نظر حرارتی و یا مقاومت در برابر آتش آنچنان حائز اهمیت نیست گزینه مناسبی خواهند بود.

    تلفیق پانل ها

    تلفیق پانل ها با هسته متفاوت نیز امکان پذیر است. این امر در مورد پانل های دارای هسته پلی یورتان و یا پشم معدنی امکان پذیر می باشد. این کار را می توان برای هر دو پانل ها با اتصالات اکسپوز (نوع استاندارد) و همینطور پانل های دارای اتصالات مخفی (نوع پلاس) اجرا کرد.
    صرفه جویی در زمان و هزینه با  ساندویچ پانل سقفی و دیواری

    به طور مثال اجازه بدهید دو تکنولوژی متداول در ساخت بنای انبارها را مقایسه کنیم. در حالت اول دیوارهای جداکننده خارجی از دیوار دوبل آجری ساخته شده و در حالت دوم از ساندویچ پانل سقفی و یا دیواری برای ساخت این جداره استفاده شده است.

    با انتخاب حالت اول می بایست عملیات زیر برای ساخت دیوارهای دوجداره آجری انجام شود: ساخت جداره، نصب عایق های حرارتی و در نهایت نصب لایه خارجی

    با انتخاب حالت استفاده از ساندویچ پانل پروسه ساخت بسیار پیچیدگی کمتری داشته و بنابراین سریعتر انجام می شود. مهمتر آنکه پروسه ساخت ارزانتر نیز تمام خواهد شد. پانل ها اجزا از پیش محیا شده ای هستند که برای نصب آسان مناسب می باشند.

    با توجه به نقش کنونی زمان اجرا در بازار ساخت و ساز، این مولفه نقش مهمی در بهینه سازی هزینه ها نیز دارد. هر چه سازه سریعتر تکمیل شود، هزینه پروژه پایین تر خواهد آمد. ساخت سریع تر پروژه بعلاوه باعث امکان اسکان سریع تر ساکنان در پروژه شده که متضمن بازگشت سرمایه در پروژه های اقتصادی می باشد.

    ساندویچ پانل هایی که هسته این چنینی دارند با مشخصه عایق بهتر حرارتی تشخیص داده می شوند. این نوع متریال انتخاب افرادی است که به دنبال کاهش هزینه های کل تامین گرمایش ساختمان می باشند.

    یکی دیگر از مزایای استفاده از ساندویچ پانل ها پتانسیل حفظ فضای بیشتر در داخل ساختمان می باشد. عملکرد بهتر به عنوان عایق حرارتی باعث می شود ضخامت دیوار ها نسبت به سایر انواع پانل ها و همینطور مصالح بنایی کمتر شود. در عین حال که پارامترهای ایزولاسیون حرارتی مشابهی را حفظ می کند.

    مزیت دیگر  این پانل های ساندویچی  چگالی کمتر این متریال می باشد. چرا که چگالی هسته سازنده این پانل ها 40 کیلوگرم بر مترمربع است. این امر موجب ساده تر شدن فرآیند نصب به میزان قابل توجهی شده، به این دلیل که دیگر به ابزار و تجهیزات خاص در محل پروژه نیاز نخواهد بود.
    پوشش و رنگ متنوع درساندویچ پنل ها

    جدا از عملکردهای اولیه سازه های صنعتی، امروزه توجه زیادی به زیبایی این سازه ها می شود. نمای محل کار ما چه یک انبار باشد و چه یک کارخانه، مغازه و یا نمایشگاه اتوموبیل ،غالبا سطح اعتماد به یک برند را نمایان می سازد. به همین دلیل است که افزودن ویژگی های خاص به ظاهر پروژه ها حائز اهمیت شده است.

    پروفیل های متعدد و انواع روکش های مختلف و رنگ های متنوع برای پوشش خارجی، همگی راهکارهای مختلفی را در این زمینه ارائه می دهند.

    طیف وسیعی از ساندویچ پانل ها با طرح های مختلف می توانند آزادانه به هم اتصال یافته و صرفنظر از مدرن بودن یا کلاسیک بودن، منجر به یک نتیجه خاص شوند که به جلب نظر مخاطب می انجامد.

    بدلیل سطح بدون تخلخل ساندویچ پانل ها، نظافت آنها بسیار ساده و سریع می باشد. شستشودهنده های فشاری استاندارد برای این کار گزینه های بسیار عالی هستند. متریال پوشش دهنده سطح پانل ها کاملا مقاوم در برابر فشار آب بوده و بنابراین نظافت دائمی این پانل ها می تواند تا سالیان سال ظاهر آنها را مانند روز اول حفظ کند.

    امکان فراهم کردن متریال و اتصالات و لوازم جانبی از یک سازنده

    سازنده های ساندویچ پانل ها قادرند اتصالات مختلف و رنگ های متنوع برای پانل ها را نیز تولید کنند. بنابراین امکان نصب پانل ها بر روی هر زیرساختی از فولاد، بتن تحکیم شده و یا چوب را امکان پذیر می کنند. بعلاوه کارفرمایان می توانند از میان طیف وسیع آب بندها و درزگیرها نیز مناسبترین را برای دستیابی به یک سطح درزبندی شده انتخاب کنند.

    در انتخاب ساندویچ پانل، بهترین مسیر ورودی برای نور نیز باید لحاظ شود و نتیجه یک سازه جذاب و کاملا محفوظ در برابر شرایط خارجی خواهد شد.
    عدم محدودیت در طراحی   

    سازه های ساندویچ پانل می توانند آزادانه سازماندهی شوند. این متریال به سادگی قابل پردازش بوده و بنابراین بنا می تواند به گونه ای طراحی شود که در هر جا که نیاز است از پنجره ها و بازشوها استفاده شود.
    امکان استفاده در کاربری های متنوع 

    امروزه این تنها بناهای صنعتی نیستند که از ساندویچ پانل ها در ساخت آنها استفاده می شود. در پروژه های مسکونی نیز به میزان زیادی از ساندویچ پانل ها استفاده می شود و دفاتر طراحی متعدد نیز کانسپت های زیادی را در زمینه کاربری های متفاوت ارائه داده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار