مدیران خودروعصر اعتبار

خرید و فروش مسکن مهر با اطلاع اداره راه و شهرسازی انجام شود

عصر ساختمان:مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: خرید و فروش واحدهای مسکن مهر آزادو قانونی است اما باید با اطلاع اداره راه و شهرسازی و شرکت های عمران سازنده صورت گیرد.

خرید و فروش مسکن مهر با اطلاع اداره راه و شهرسازی انجام شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، ایمان طاهر ، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در سال 93 قانونی برای خرید و فروش واحدهای مسکن مهر وضع و شرایطی را برای آن ابلاغ کرد که یکی از این شرایط، اعلام مراتب خرید به مرجع صدور معرفی نامه ( اداره کل راه وشهرسازی، شرکت عمران شهر جدید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی) است.
    وی اظهار کرد: شرایط خرید واحدهای مسکن مهر با توجه به اینکه واحد تحویل گرفته شده باشد یا قبل از تحویل واحد باشد، متفاوت است.
    وی گفت: قیمت این واحدها را نیز بازار مسکن تعیین می کند وما نقشی در آن نداریم.
    طاهر همچنین درباره سرمایه گذاری روی مسکن توضیح داد: تا زمانیکه وضعیت خانه های خالی بدون متقاضی مشخص نشود نمی توان روی این موضوع سرمایه گذاری کرد.
    به گفته وی، 10 تا 15 سال آینده مسکن از کالای سرمایه گذاری خارج و به کالای مصرفی تبدیل می شود.
    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان افزود: اگر بازار مسکن رونق نیابد، اشتغال نیز توسعه نمی یابد.
    وزیر وقت راه و شهرسازی بمنظور رونق بخشی به بازار مسکن در خرداد 93 «دستورالعمل اجرایی معاملات ثانویه مسکن مهر اعم از واحد های تمام شده و نیمه تمام» را برای اجرا ابلاغ کرد.
    بنا بر دستورالعمل اجرایی معاملات ثانویه مسکن مهر نقل و انتقال هر واحد مسکن مهر صرفا با شرط عدم بدهی معوق انتقال دهنده به بانک عامل از بابت اقساط تسهیلات دریافتی و به دولت (سازمان ملی زمین و مسکن/ شرکت عمران شهرهای جدید) از بابت اجاره عرصه و یا با تسویه بدهی های معوق مذکور و سایر بدهی های احتمالی مربوط به واحد مسکن مهر صورت می گیرد.
    همچنین برای نقل و انتقال عرصه و اعیان مسکن مهر ملکی (خودمالک) که فروش اقساط قطعی یا تدریجی آن انجام گرفته باشد، متقاضیان نقل و انتقال به صورت همزمان برای تغییر نام مدیون به بانک مراجعه و بانک عامل پس از انجام تشریفات قانونی و تسویه بدهی معوقه و به روز رسانی اقساط نسبت به تغییر نام مدیون در دفترچه فروش اقساطی اقدام کند.
    از سال 85 تا 94 برای حدود 222 هزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان برنامه ریزی شده است.
    از این تعداد 209 هزار واحد تعیین تکلیف شده است که تا کنون حدود 190 هزار واحد از میان آنها افتتاح و تحویل مردم شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو