مدیران خودروعصر اعتبار

تنها راه کاهش قیمت مسکن افزایش مالیات خانه‌های خالی است

عصر ساختمان- مدیر گروه مسکن مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه علم و صنعت گفت: قیمت مسکن را زمین منطقه تعیین می‌کند وارتباطی با مصالح ساخت ندارد. تنها راه کنترل قیمت مالیات است.

تنها راه کاهش قیمت مسکن افزایش مالیات خانه‌های خالی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از کسب و کار، افشین پروین پور مدیر گروه مسکن مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه علم و صنعت  در رابطه با مسکن اظهار کرد:  ما برای اینکه به رشد اقتصادی پایدار و اشتغال مناسب برسیم باید به سمت اقتصاد پیشران برویم که وقتی فعال می‌شوند بخش‌های دیگری از صنعت و اقتصاد را به سمت خود می‌کشند که حوزه مسکن یکی از این قسمت‌ها است.

    وی ادامه داد: زمانی که  در  بخش‌های پیشران اقتصاد سرمایه گذاری شود باعث فعال شدن حوزه‌های دیگر می‌گردد، در کشورهای مختلف بعد از کشاورزی ، مسکن اشتغال‌زا‌ترین بخش محسوب می‌شود که ما با سرمایه گذار  و فعال کردن آن می‌توانیم اشتغال پایدار و رشد پایدار را ایجاد کنیم.

    عضو تیم تهیه و تدوین طرح جامع مسکن  با اشاره به عدم توازن در عرضه و تقاضا در مسکن گفت: در حوزه مسکن تقاضا نسبت به عرضه بالاتر است در این شرایط  سیاست‌گذار باید تقویت بخش عرضه با انجام کارهای مختلف از جمله دادن تسهیلات ریالی، دادن زمین رایگان و غیره  در دستور کار خود قرار دهد.
    دچار شکست بازار مسکن هستیم

    پروین‌پور در اظهاراتی دیگر به موضوع شکست بازار مسکن پرداخت و تعبیر این اصطلاح گفت: این اصطلاح زمانی به کار می‌رود که هم عرضه هست و هم تقاضا اما معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

    وی دلیل شکست بازار مسکن را این‌گونه توضیح داد: قیمت مسکن به دلیل عدم کنترل و نبود نظارت توسط سیاست‌گذاران  از حد خود بالا رفته و حباب پیدا کرده است. سوداگران در بازار مسکن حاکم شدند و باعث بالاتر رفتن قیمت مسکن شدند به همین دلیل بسیاری از مردم با وجود اینکه نیاز دارند نمی‌توانند خانه تهیه کنند.

    مدیر گروه مسکن مرکز مطالعات اقتصادی تنها راه ترکیدن این حباب را دست دولت دانست و افزود: دولت باید دخالت کند و با ابزار مالیاتی قوی این حباب را از بین ببرد و این کار باعث می‌شود عرضه و تقاضا در این بخش به حالت اصلی خود برگردد.

    پروین‌پور با تاکید بر اینکه هیچ راهی به غیر از مالیات برای کاهش قیمت مسکن وجود ندارد اظهار کرد: قیمت مسکن را زمین منطقه تعیین می‌کند وارتباطی با مصالح ساخت ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار