مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

آیین‌نامه کنترل شهرسازی تدوین می‌شود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که انتخاب فرزانه صادق مالواجرد به سمت معاون معماری و شهرسازی بر اساس دانش و تجربه و سابقه فعالیت‌های گذشته وی یکی از انتخاب‌های شایسته این دوره بوده است، از تدوین آیین نامه کنترل شهرسازی به همت معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه خبر داد.

آیین‌نامه کنترل شهرسازی تدوین می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بیست و یکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بر انتخاب شایسته بانوان و جوانان در مسئولیت‌های مهم همچون معاونت معماری و شهرسازی تاکید کرد و گفت: انتخاب خانم فرزانه صادق‌مالواجرد به سمت معاون معماری و شهرسازی و همچنین دبیری شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران یکی از انتخاب‌های شایسته و به جایی بوده که در این دوره انجام داده‌ایم.

    رئیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، ادامه داد: این بانوی شایسته هم از نظر دانش و حرفه و هم به لحاظ سابقه، جزو انتخاب‌های ارجح ما بوده است که توان بالایی در اجرایی و عملیاتی کردن برنامه‌ها و اهداف وزارت راه و شهرسازی دارد. درعین حال با این انتخاب ما به سیاست‌های دولت برای انتخاب بانوان و جوانان در سمت‌های مهم جامه عمل پوشاندیم.  

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه از تهیه کنترل آیین‌نامه شهرسازی توسط معاونت معماری و شهرسازی خبر داد و افزود: با همت و تلاش معاونت معماری و شهرسازی، آیین‌نامه‌ای تصویب می‌کنیم تا کنترل شهرسازی همچون کنترل ساختمان جایگاه قانونی ویژه‌ای پیدا کند و شهرسازی نظم و انضباط بهتری یابد.

    اعتماد وزارتخانه به بانوان و جوانان برای مسئولیت در شغل‌های جدی

    اسلامی تصریح کرد: یقین دارم خانم صادق‌مالواجرد با همت، تلاش و ممارستی که دارد این مهم را به نحو شایسته‌ای انجام خواهد داد.

    عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر این مطلب که هرجا شهرهای ایران آسیب دیده‌اند از عدم انضباط فکری و رفتاری بوده است، گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری باید سمبل انضباط فکری و رفتاری باشد. اگر در شورای عالی شهرسازی در برخی از موارد وارد مسائل موردی و مصادیق شدیم پیداست که از انضباط فکری و رفتاری عدول شده است. به همین دلیل باید سیاست‌ها را به گونه‌ای تدوین، برنامه‌ریزی و پایش کنیم تا مصوبات ما در شورای عالی شهرسازی ومعماری بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

    سیاستگذار ارشد حوزه شهرسازی ضمن اظهار تاسف از اینکه به طرح های جامع مصوب کمترین توجه شده است، در بیان دلایل این کم‌توجهی گفت: بخشی از کم‌توجهی به طرح‌های جامع مصوب به دلیل عدم شناخت واقعی از فرهنگ و زندگی مردم بوده است. بخشی از مشکلات نیز به واسطه شهرداری به دلیل فروش تراکم رقم خورده است که باید این آفت ها را برطرف کنیم.

    اسلامی تصریح کرد: باید در شورای عالی شهرسازی و معماری راه‌حل‌های اجرایی و واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم، زیرا کشور بیش از این طاقت تخلف را ندارد و باید شهرفروشی و مشکلات عدم توجه به واقعیات زندگی و فرهنگ مردم مهار شوند.

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه از استانداران درخواست کرد تا وظایف خود را به کارگروه‌های استانی در تهیه طرح های شهرهای کوچک تفویض نکنند و گفت: بنده زمانی که در استان مازندران مسئولیت استانداری را برعهده داشتم تمامی تفویض اختیاراتی که شورای برنامه ریزی استان به کارگروه‌های استانی کرده بود را لغو کردم، زیرا معتقدم شورای استان، شورای سلطنتی نیست بلکه شورا باید تمامی جوانب را بسنجد و موضوعات گوناگون را مورد بررسی قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار