مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

شرکت های برجسته ساختمان سازی عملا زمین گیر شده اند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه امروز شرکت های بزرگ و برجسته در حوزه ساختمان سازی عملا زمین گیر شده اند.

شرکت های برجسته ساختمان سازی عملا زمین گیر شده اند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به احتمال تعطیلی گسترده شرکت های پیمانکاری به ویژه در حوزه ساختمان سازی، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، باید سالانه حدود 700 هزار واحد در کشور ساخته شود، اما متأسفانه در شرایط کنونی سالانه تنها 200 هزار واحد در کشور ساخته می شود که این مسئله موجب کمبود شدید مسکن برای خانوارها شده است.

    توقف فعالیت بخشی از شرکت های پیمانکاری در حوزه ساختمانی

    نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر در چند سال اخیر تعداد شرکت های پیمانکاری در حوزه ساختمان بسیار افزایش یافته و با توجه به کاهش ساختمان سازی در کشور، فعالیت بخشی از این پیمانکاران عملا متوقف شده است.

    نقش حوزه ساختمان سازی در افزایش اشتغال زایی در کشور

    وی گفت: حوزه ساختمان سازی همواره از اهمیت بالایی در حوزه اشتغال زایی برخوردار بوده و افزایش آمار اشتغال اثرگذار بوده است.

    افضلی تصریح کرد: در شرایط کنونی باید حمایت های لازم برای تقویت بخش خصوصی در حوزه ساختمان سازی صورت گیرد تا سرمایه های در گردش وارد این بخش شود، زیرا سرمایه گذاری این بخش هم دارای سود بالایی بوده و هم اینکه بازگشت سرمایه به سرعت صورت می گیرد.

    شرکت های برجسته ساختمان سازی عملا زمین گیر شده اند

    متأسفانه امروز شرکت های بزرگ و برجسته در حوزه ساختمان سازی عملا زمین گیر شده اند و در این میان شرکت های جدیدی ایجاد شد که به هیچ وجه از تخصص لازم برای فعالیت در بخش ساختمان سازی برخوردار نبودند

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متأسفانه امروز شرکت های بزرگ و برجسته در حوزه ساختمان سازی عملا زمین گیر شده اند و در این میان شرکت های جدیدی ایجاد شد که به هیچ وجه از تخصص لازم برای فعالیت در بخش ساختمان سازی برخوردار نبودند.

    وی تصریح کرد: از طرف دیگر در بحث حمایت های مالی از شرکت های پیمانکاری، مشکلات بسیاری وجود دارد، به طور مثال در بحث پرداخت تسهیلات به این شرکت ها سازکار دقیقی وجود ندارد.

    افضلی گفت: به نظر من به جای پرداخت خرد و کوچک تسهیلات به تعداد بالایی از شرکت های پیمانکاری، این وام های باید به صورت کلان به شرکت ها برجسته و دارای کارنامه های موفق و اهلیت پرداخت شود، تا به این وسیله این شرکت های بزرگ بتوانند شرکت های کوچک تر را با خود همراه کرده و عملا یک مدیریت منسجم و دقیق و بر اساس اصول دقیق و مهندسی صورت گیرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با اجرای این رویکرد می توان تمام شرکت های غیرفعال را بار دیگر فعال کرد و در این راستا اشتغال زایی بالایی صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار