مدیران خودروعصر اعتبار

راهکارهای ساماندهی بازار مسکن

عصر ساختمان- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تشریح عوامل موثر در ساماندهی بازار مسکن، تزریق نقدینگی به صورت هدفمند به این بازار با هدف تامین مسکن تقاضای واقعی جامعه را یکی از الزامات عنوان کرد.

راهکارهای ساماندهی بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، حسن خسته بند با اشاره به راهکار کاهش تلاطم بازار مسکن و ساماندهی این بازار اظهار داشت: یکی از مشکلات امروز بازار مسکن عدم تناسب عرضه با تقاضا است بنابراین این بخش از بازار را باید به تعادل رساند. برای تعادل این بخش افزایش ساخت و ساز راهکار بهبود این بازار است.
    وی با تاکید بر اینکه برای کمبود مسکن در کشور به تولید سالانه 800 هزار واحد نیاز داریم، از این رو این مسئله باید در دستور کار مسوولان وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، افزود: از سوی دیگر برای ساماندهی بازار مسکن در کنار سیاست های تعادل سازی عرضه و تقاضا، دولت می تواند با نظارت دقیق بر نحوه توزیع مصالح ساختمانی از افزایش بی رویه قیمت تمام شده جلوگیری کند و این موضوع نظارت جدی و دقیق وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های دیگر ذی صلاح را می طلبد.
    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آمارها بیش از یک سوم خانوارها در تهران اجاره نشین هستند، افزود: این مسئله نمایانگر آن است که بازار اجاره در مسکن از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورتی که درگیر تلاطم باشد، مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.
    این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه غالب متقاضیان مسکن متقاضی واحدهای مسکونی در محدوده 70 متر مربع هستند، ادامه داد: در شرایط کنونی تنها سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی باید تولید مسکن با مساحت کمتر از 100 متر مربع باشد، به ویژه اینکه بر اساس گزارش ها، بیشترین تقاضا برای خرید مسکن، خانه‌های زیر 80 متر مربع است.
    وی گفت: بنابراین به طور حتم اگر در جهت تولید انبوه مسکن اقدام کنیم، بازار مسکن طی 4سال آینده هم در حوزه خرید و فروش و هم در حوزه اجاره بها با ثبات نسبی روبه رو خواهد شد.
    خسته بند، هدایت نقدینگی در صنعت ساختمان به صورت مدیریت شده و با هدف رونق ساخت و ساز بخش تقاضای واقعی جامعه را از عوامل دیگر موثر در ساماندهی بازار مسکن عنوان کرد و گفت: قطعا اگر نقدینگی و سرمایه به سمت بخش تولید هدایت داده شود، می توان انتظار کاهش تلاطم در بازار داشته باشیم.
    این عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز بازار مسکن نیازمند جذب هر چه بیشتر اعتبارات و سرمایه ها برای ساخت مسکن و متعادل کردن قیمت ها در این حوزه است، از این رو به طور حتم اعمال سیاست های اشتباه و غیرکارشناسی می تواند شرایط این بازار را بیش از پیش بدتر کند.
    وی همچنین درباره تاثیر دلالان در بازار مسکن گفت: در شرایط کنونی تعداد کم و محدودی دلال در عرصه بازار مسکن فعالیت می کنند و نمی توان با این گونه گزارش ها و اطلاعات، به مسئله ای مانند بازار مسکن ورود کرد، امروز شرایط بازار مسکن بسیار سخت است، از این رو باید تمهیدات حمایتی از این بخش اندیشیده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار