مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر شعب استان چهارمحال و بختیاری در جمع انبوه سازان :

حمایت از انبوه سازان باعث تسهیل در فرآیند خانه دار کردن مردم می شود

عصر ساختمان- مدیر شعب استان چهارمحال و بختیاری، بر لزوم مشارکت، همدلی و همکاری سازمان ها و ارگان های ذیربط جهت حمایت صنعت مسکن و ساختمان تاکید کرد.

حمایت از انبوه سازان باعث تسهیل در فرآیند خانه دار کردن مردم می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، نشست تخصصی فعالان حوزه مسکن و ساختمان با حضور مدیر شعب بانک مسکن استان، رییس شورای اسلامی شهر شهرکرد، نایب رییس سازمان نظام مهندسی استان، کارشناسان اداره کل راه و شهر سازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل تعاون، مدیران مناطق شهرداری شهرکرد با جمعی از انبوه سازان فعال استان با هدف بررسی مسائل و مشکلات در حوزه ساخت و ساز مسکن در استان، در محل مدیریت شعب استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
    در ابتدای جلسه محسن ربانی یکتا، مدیر شعب استان ضمن عرض خوش آمدگویی و خیرمقدم خدمت مدعوین، با اشاره به مشکلات و مسائل مطرح شده ساختمان و مسکن در استان در نشست قبلی بانک مسکن با انبوه سازان، مصوبات جلسه قبلی را بیان کرد. ربانی یکتا با اشاره به اهمیت و تبعات مثبت فعال سازی و پویا نمودن بخش مسکن و ساختمان برای ایجاد رونق اقتصادی در استان، بر لزوم مشارکت، همدلی و همکاری سازمانها و ارگان های ذیربط جهت حمایت صنعت مسکن و ساختمان تاکید کرد.
    مدیر شعب بانک مسکن استان در ادامه با اشاره به رسالت بانک مسکن در راستای اجرای سیاست های دولت جهت ارایه خدمات تخصصی در بخش مسکن و کمک به خانه دار نمودن اقشار مختلف جامعه، به بیان اقدامات بانک مسکن در سال های اخیر به ویژه در حوزه مسکن مهر پرداخت. وی افزود: در سال های اخیر در قالب طرح مسکن مهر به بیش از 37000 واحد مسکونی تسهیلات اعطا شده که خوشبختانه بالغ بر 98 درصد آن فروش اقساطی و تعیین تکلیف شده اند و باقی مانده آن با تلاش و همکاری با دستگاه های ذیربط در حال پیگیری است.
    در ادامه ربانی یکتا با اشاره به طرح بازآفرینی شهری دولت در سال 1398 از احداث 1851 واحد مسکونی و عاملیت بانک مسکن جهت اعطای تسهیلات در بافت فرسوده خبر داد، وی گفت: با بازسازی و احیای بافت فرسوده شهری نه تنها می توان به زیباسازی شهر کمک نمود، بلکه می توان در حفظ منابع و انرژی صرفه جویی نمود و از به هدر رفتن انرژی ها و سرمایه های ملی کشور با ساخت ساختمان های مدرن جلوگیری نمود.
    در ادامه این نشست حیدر علیپور رییس شورای اسلامی شهر شهرکرد، ضمن تشکر از بانک مسکن جهت میزبانی این جلسه اظهار نمود: حمایت از انبوه سازان باعث بالا رفتن راندمان کاری و تسهیل در فرآیند خانه دار شدن مردم و در نهایت بالا رفتن سطح رضایت شهروندان می شود. وی با اشاره بر محدود بودن ظرفیت های استان چهارمحال و بختیاری در حوزه صنعت و سایر بخش های اقتصادی، بر اهمیت نقش فعال سازی بخش مسکن و ساختمان و تاثیر آن بر اشتغال زایی و درآمدزایی مردم استان تاکید و از آمادگی شورای اسلامی شهر جهت حمایت از این بخش خبر داد.
    در ادامه این جلسه جمشیدی رییس هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان استان، ضمن تشکر از زحمات و تلاش بانک مسکن جهت پیگیری امور انبوه سازان استان، از بانک مسکن به عنوان حامی یاد کرد. در ادامه جمشیدی با مطرح نمودن مشکلات انبوه سازان به مسائلی چون، بالا بودن هزینه های اخذ پروانه ساخت و مجوزهای اولیه و زمانبر بودن این فرآیندها، از شهرداری خواست تا ضمن تسریع در امور، در ابتدای درخواست این مجوزها نسبت به برآورد و اعلام هزینه های مربوطه اقدام نماید. در ادامه وی از اعضای کمیته همجواری، متشکل از سازمان نظام مهندسی، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی خواست تا در خصوص قوانین و مجوزهای سطح اشتغال تجدید نظر کنند. وی افزود: با توجه به بهای تمام شده عرصه، بدون مجوز افزایش تراکم و سطح اشغال، ساخت و ساز در بافت فرسوده توجیه اقتصادی نداشته و این امر هزینه تمام شده برای خریداران را افزایش میدهد. همچنین وی به نمایندگی از سایر انبوه سازان خواستار کاهش زمان اخذ مجوزهای مربوطه از اداره کل راه و شهرسازی شد.
    در ادامه تعدادی از انبوه سازان حاضر در جلسه با بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود مشکلات اساسی را مطرح و از دستگاه های مربوطه تقاضای حمایت بیشتر نمودند، ایشان با اشاره به اینکه در استان بیش از 143 انبوه ساز فعال وجود دارد، اظهار نمودند: تسهیل و تسریع در قوانین، مقررات و اخذ مجوزها و حمایت دستگاه های دولتی می تواند انبوه سازان را ترغیب به مشارکت بیشتر در احیای بخش مسکن، بخصوص در بافت فرسوده نماید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو