مدیران خودروعصر اعتبار

خانه‌‌‌باغ «بزرگ‌آقا»‌ به شهرداری رسید

عصر ساختمان- با امضای تفاهم نامه بین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران، مقرر شد، تا ضمن واگذاری باغ وثوق‌الدوله یا خانه‌باغ بزرگ‌آقا در سریال شهرزاد به شهرداری تهران امکان استفاده مردم از باغ عبقری روبروی بیمارستان شهید مدرس نیز فراهم شود.

خانه‌‌‌باغ «بزرگ‌آقا»‌ به شهرداری رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، به دنبال اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان برای کمک به حفظ باغات و برگزاری جلساتی بین نمایندگان بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران در مورد چگونگی حفظ، احیاء و امکان استفاده مردم از باغ‌های تحت مالکیت این نهاد انقلابی، باغ‌های مذکور در چارچوب تفاهم انجام شده با شهرداری در اختیار این نهاد قرار گرفت.

    بنابراین گزارش رئیس بنیاد مستضعفان تاکید ویژه‌ای بر حفظ و نگهداری از باغ‌های تحت مالکیت بنیاد دارد، در همین راستا دستور همکاری ویژه با شهرداری تهران در جهت منافع عمومی مردم کلان شهر تهران و حفظ باغات را صادر کرده است.

    در جریان اجرای این دستور و پس از ملاقات ریاست بنیاد مستضعفان و شهردار تهران جلسات مشترک با شهرداری برگزار شد که اولین نتیجه آن تفاهم نامه‌ای بود که در مورد 2 باغ مهم تحت مالکیت بنیاد یعنی باغ عبقری و وثوق الدوله امضاء شد.

    براساس تفاهم نامه مقرر شد بنیاد مستضعفان قسمتی از باغ عبقری واقع در منطفه دو شهرداری تهران (محله سعادت آباد – خیابان عبقری) را در اختیار شهرداری قرار دهد.

    همچنین مقرر شده است باغ معروف وثوق الدوله یا همان باغ‌خانه لوکیشن سریال شهرزاد واقع در منطقه 14 شهری، محله پیروزی، خیابان نبرد، در قبال واگذاری زمین در همان محدوده منطقه 14 برای ساخت بیمارستان به شهرداری واگذار شود.

    بر اساس توافق صورت گرفته، شهرداری با احیای این باغ، آن را به یکی از مراکز فرهنگی و تفریحی عام‌المنفعه شهر تهران بدل می‌کند؛ با این اقدام هم مکانی زیبا به مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی کلان شهر تهران افزوده خواهد شد و هم برای استفاده مردم شریف و قدرشناس تهران در منطقه شرق، بیمارستانی مدرن و مجهز ساخته می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار