مدیران خودروعصر اعتبار

در جریان همایش سرمایه گذاری در هشتگرد صورت گرفت؛

امضای ۷۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه در شهرهای جدید

عصر ساختمان- امروز در جریان برگزاری همایش فرصتهای سرمایه گذاری که در شهر جدید هشتگرد برگزار شد، تفاهم نامه‌هایی برای احداث پروژه‌های مختلف مسکونی، تجاری، رفاهی و درمانی به ارزش تقریبی ۷۵۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید که از جمله آنها ۴۴ تفاهم نامه به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد تومان در هشتگرد بود.

امضای ۷۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه در شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، امروز همایش فرصتهای سرمایه گذاری در شهر جدید هشتگرد با حضور حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیران شهرهای جدید، مسؤولان محلی و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد و در حاشیه این نشست، تفاهم نامه‌هایی بین شرکت عمران و بخش خصوصی به امضا رسید.

    از جمله مهم‌ترین این موارد امضای 44 تفاهم نامه شامل عرضه و تولید مسکن و ساخت مراکز محله به ارزش 3,000 میلیارد تومان در شهر جدید هشتگرد، 12 پروژه در قالب هفت تفاهم نامه از جمله دهکده 15 هکتاری سلامت، دهکده 15 هکتاری توریستی تفریحی چشمه و 500 واحد تجاری به ارزش 1,720 میلیارد تومان در سهند و مجموعه تجاری، طرح توریستی تفریحی و پروژه 160 واحدی به ارزش 1,300 میلیارد تومان در پردیس بود.

    همچنین در شهر جدید بهارستان چهار پروژه شامل آماده سازی محلات، پروژه مشارکتی مرکز محله آرمان، فضای سبز، پروژه‌های مسکونی و بیمارستان 120 تخت خوابی به ارزش 1,000 میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه بین شرکت عمران شهر جدید بهارستان و پیمانکاران به امضا رسید.

    در شهرهای اندیشه و پرند نیز به ترتیب تفاهم نامه چهار پروژه تجاری خدماتی به ارزش 100 میلیارد تومان و پروژه 880 واحد مسکونی مشارکتی با بخش خصوصی در پرند امضا شد. در فولادشهر نیز چهار پروژه مسکونی جمعاً به تعداد 1540 واحد و نیز یک پروژه تجاری مسکونی به ارزش حدود 280 میلیارد تومان مورد توافق قرار گرفت.

    حبیب‌اله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جریان این همایش اظهار کرد: برآورد صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد در حوزه‌های زیرساختی دولت‌ها نیازمند 41 هزار تریلیون دلار سرمایه گذاری هستند که از توان دولت‌ها خارج بود و راهکار این است که به سراغ بخش خصوصی بروند.

    وی گفت: ما متولی احداث 400 هزار واحد مسکونی در کشور هستیم که بخشی از آن به بهره برداری رسیده و بخش دیگر در حال احداث است.

    طاهرخانی با اشاره به آغاز مدل مراکز محله در سال 1397 خاطرنشان کرد: ما در گام اول ناگزیر از مدل شراکت سنتی تحت عنوان مشارکت مدنی استفاده می‌کنیم. مدل ساده است، یک مرکز محله داریم که در آن مسجد، مدرسه، فضای سبز، مراکز درمانی و تجاری است که در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهیم. در حال حاضر نیز که با رکود ساخت و ساز مواجهیم باعث تحرک در این زمینه می‌شود. در شهرهای جدید با زمین‌های خالی مواجهیم که می‌توانیم برای این اهداف در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار