مدیران خودروعصر اعتبار

دلیل تأخیر در واگذاری واحدهای مسکن‌مهر

عصر ساختمان:قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از افتتاح چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در محله ایران‌شهر، شهر جدید پردیس خبر داد و گفت: پرونده پروژه‌های بدون معارض مسکن مهر کشور باید تا پایان امسال بسته شود.

دلیل تأخیر در واگذاری واحدهای مسکن‌مهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، احمد اصغری مهرآبادی در چهارمین روز از برگزاری جلسات استانی بررسی عملکرد پروژه‌های مسکن مهر کشور با تأکید بر این نکته که پروژه‌های بدون معارض مسکن مهر در سطح کشور باید در هر شرایطی تا پایان امسال تعیین تکلیف شده و به اتمام برسد گفت: تأکید دولت بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر در سال 95 بوده که انتظار داریم دستگاه‌های متولی تامین خدمات روبنایی و زیربنایی و همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ما را در این مسیر یاری کنند.

    مهرآبادی افزود: بررسی‌های انجام شده در سه روز گذشته نشان می‌دهد که ما در سال 95 قادر به اتمام سایت مسکن مهر 12 استانی که پرونده آن‌ها در سه روز نخست جلسات استانی بررسی عملکرد پروژه‌های مسکن مهر مورد بررسی قرار گرفت هستیم و مشکل عمده‌ای در این مناطق نداریم. در چهارمین روز این جلسات نیز به بررسی سایت‌های موجود در شهرهای جدید، شهرهای بالا و زیر 25 هزار نفر استان اصفهان پرداختیم و سعی در رفع موانع موجود در مشکلات این استان داشتیم.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تعداد کل واحدهای قراردادی مسکن مهر تا پایان سال 94 را در این استان 149 هزار و 847 واحد اعلام کرد و گفت: از این میزان، تعداد 132 هزار و 829 واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری قرار دارند. درحال حاضر تعداد چهار هزار و 99 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، یکهزار و 467 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر، هفت هزار و 572 واحد در شهر جدید فولادشهر، یکهزار و 958 واحد در شهر جدید بهارستان و یکهزار و 922 واحد در شهر جدید مجلسی باقی‌مانده است که باید به هر شکل ممکن تا پایان امسال تکمیل شده و به متقاضیان تحویل داده شود.

    وی در ادامه سخنانش با اشاره به این مطلب که از دو میلیون و 216 هزار واحد موجود در کشور یک میلیون و 875 هزار واحد به پایان رسیده (با درنظرگرفتن 15 هزار واحد فاقد تسهیلات این رقم به یک میلیون و 890 هزار واحد می‌رسد) گفت: هم‌اکنون 341 هزار واحد در سطح کشور باقی‌مانده که حدود 49 هزار واحد آن از نوع پروژه‌های عارضه‌دار بوده و به مراجع قضایی ارجاع داده‌ شده‌اند. در این راستا همچنین از سوی وزیر راه و شهرسازی نامه‌ای به قوه قضاییه ارسال و درخواست شد تا با دستور ریاست این قوه واحدهای عارضه‌دار در شعب خاصی مورد رسیدگی قرار گرفته و حکم نهایی برای رفع مشکل این پروژه‌ها نیز هرچه سریعتر صادر شود که خوشبختانه در این خصوص دستور لازم صادر و لیست پرونده‌های مطرح در مراجع قضایی از وزارتخانه خواسته شد که این اقدام نیز به سرعت انجام شد.

    این مقام مسئول همچنین درخصوص پروژه‌های فاقد متقاضی در سطح کشور بیان کرد: ما در سال 94 موفق شدیم تا برای واحدهای بدون متقاضی نیز مصوبه‌ای را برای تعدیل شرایط ثبت‌نام متقاضیان از دولت محترم اخذ کنیم و برای تعیین تکلیف این واحدها نیز هم‌اکنون اقدام‌های لازم در شرف انجام است. قطعا در صورت عدم رفع مشکلات تمامی واحدها با این مصوبه راهکارهای دیگری را در نظر داریم تا بتوانیم هرچه سریعتر این مسئله را نیز حل کنیم.

    براساس گزارش وزارت شهرسازی، مهرآبادی در ادامه سخنانش عدم همکاری مناسب و به موقع از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان را یکی از دلایل اصلی و جدی موجود در تأخیر افتتاح واحدهای باقی‌مانده اعلام کرد و گفت: تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی که نیازهای مهم و اصلی سایت مسکن مهر در زمان تحویل به شمار می‌روند بدون شک وابسته به کمک سایر دستگاه‌ها دارد. این دستگاه‌ها باید براساس وظایف مشخص خود تا پایان سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند تا سیاست دولت و برنامه وزارت راه و شهرسازی در تکمیل سایت مسکن مهر در سال جاری محقق شود.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در پایان دلیل اصلی برگزاری این جلسات را ارائه برنامه نهایی استان‌ها برای بستن پرونده مسکن مهر آنها دانست و افزود: تأکید دولت بر بسته شدن پرونده مسکن مهر است، در این راستا تمامی استان‌ها باید برنامه‌های نهایی خود را در این بخش ارائه دهند. درحال حاضر ما تنها به اتمام پروژه‌ها فکر می‌کنیم نه به مسئله دیگر.

    مهرآبادی در پایان سخنان خود از افتتاح چهار هزار و 500 واحد مسکن مهر واقع در محله ایران‌شهر شهر جدید پردیس خبر داد و گفت: این واحدها در روز سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه با حضور مقامات و مسئولان ذی‌ربط در شهر جدید پردیس افتتاح خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو