مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

با افزایش تولید رکود از بازار مسکن خارج می‌شود

عصر ساختمان- معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته با کاهش تولید مسکن در کشور مواجه بودیم که به دنبال جبران این کسری هستیم و معتقدم که عرضه و تقاضا است که در بازار حکمفرما است و با افزایش عرضه می‌توانیم روی قیمت‌ها تاثیرگذار باشیم.

با افزایش تولید رکود از بازار مسکن خارج می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، مازیار حسینی درباره وضعیت بازار مسکن در سال آینده اظهار داشت: رکود در بازار حاکم است اما شاخص مهم در بازار مسکن از جمله صدور پروانه در بازار رو به افزایش بوده است که این یک اتفاق مثبت در بازار است و می‌تواند رکود را از بازار خارج کند.

    وی ادامه داد: لطفی که بازار مسکن دارد این است که ساخت وساز توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و این صنعت متکی به بخش خصوصی است. دولت سیاستگذاری می‌کند و مسیر را برای افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران تسهیل خواهد کرد.

    معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جلسات متعدد با انبوه‌سازان برای اجرای برنامه‌های جدید وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن گفت: همکاری‌ها با انبوه‌سازان اهمیت دارد  و برنامه ما این است که افزایش عرضه را از طریق کنترل تورم انجام دهیم.

    حسینی ادامه داد: در شرایط رکود سال‌های گذشته در بازار مسکن ظرفیت اسمی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی کاهش پیدا کرده بود که طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی در راستای افزایش تولید مصالح ساختمانی و تزریق آن به بازار مسکن و صنعت ساختمان است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بازار مسکن متاثر از اقتصاد کلان کشور است و تدبیر دولت و وزارت راه و شهرسازی رونق این بازار از طریق ساخت 400 هزار واحد مسکونی جدید و 500 هزار واحد مسکن مهر است، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته با کاهش تولید مسکن در کشور مواجه بودیم که به دنبال جبران این کسری هستیم و معتقدم که عرضه و تقاضا است که در بازار حکمفرما است و با افزایش عرضه می‌توانیم روی قیمت‌ها تاثیرگذار باشیم.

    وی ادامه داد: باید امکانات را در جایی متمرکز کنیم که نیاز واقعی در آن وجود دارد و در حال حاضر نیاز واقعی در بازار مسکن برای واحدهای کم متراژ و خانه اولی‌ها است و سیاست ما این است که در این حوزه فعالیت خود را متمرکز کنیم.

    حسینی همچنین ادامه داد: پکیجی برای ترغیب سرمایه‌گذاران در راستای ورود به بازار مسکن طراحی کرده‌ایم که این مشوق‌ها در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار