مدیران خودروعصر اعتبار

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها خبر داد؛

افزایش ۴۰ درصدی قیمت ساخت هر کیلومتر خطوط مترو

عصر ساختمان- معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها با بیان اینکه تا چند ماه گذشته ساخت هر کیلومتر مترو بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان هزینه داشت، گفت: اکنون این هزینه در هر یک کیلومتر به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است که نیاز بیشتری به منابع را می‌طلبد.

افزایش ۴۰ درصدی قیمت ساخت هر کیلومتر خطوط مترو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، رجب صلاحی معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نشست خبری با بیان اینکه مترو پروژه گرانی است، گفت: ساخت هر کیلومتر از این خطوط در چند ماه گذشته بالغ بر 250 میلیون تومان هزینه داشت که اکنون هزینه در هر کیلومتر مترو به 350 تا 400 میلیون تومان رسیده است.

    وی افزود: در حوزه تجهیزات قرار شده تا دولت به ما کمک کند که تاکنون 10 هزار میلیارد تومان مبالغ از تملک و دارایی‌ها پرداخت شده است.

    رجب صالحی گفت: ما اکنون 12 هزار میلیارد تومان به 9 کلانشهر کمک کرده‌ایم و امسال نیز اوراق مشارکت را تخصیص داده‌ایم و تا 80 درصد هزینه‌ها را دولت تأمین می‌کند.

    در ادامه این جلسه جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور گفت: اگر سرخس به بندر دیلم خطی وصل کنیم مساحت کشور به دو نیم تقسیم می‌شود ولی جالب اینجا است که 78 درصد از جمعیت کشور در نیمه شمالی قرار دارد.

    وی افزود: این وضعیت نامتوازن به دلیل تغییرات اقلیمی و نبود برنامه مدون اینچنین شده است. همچنین حمل و نقل غیراساسی از موارد مهم مهاجرت به شمار می‌رود.

    جندقیان گفت: اکنون 37 هزار و 48 دهیاری مجوز گرفته‌اند که از 35 هزار دهیار را مستقر کرده‌ایم. نزدیک به 21 میلیون نفر جمعیت روستایی ما است و ما در کنار توزیع ماشین‌آلات از سال 82 تا پایان 97 نزدیک به 19 هزار و 600 میلیارد تومان منابع نقدی بین روستاییان تقسیم کرده‌ایم که بیش از 80 درصد آن در دولت یازدهم و دوازدهم ارائه شد و این نشانگر توجه دولت به بخش روستایی است.

    معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور  در پایان عنوان کرد: ما نزدیک به  94 درصد سرانه های روستایی را افزایش داده‌ایم که نشان می‌دهد دولت و جمهوری اسلامی در تعادل‌بخشی نقش مهمی ایفا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو