مدیران خودروعصر اعتبار

خسارت سیل مهرماه در روستاهای گیلان، ۴۴ میلیارد تومان برآورد شد

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: خسارت سیل مهرماه در روستاهای گیلان، ۴۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

خسارت سیل مهرماه در روستاهای گیلان، ۴۴ میلیارد تومان برآورد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد اکبرزاده  با بیان اینکه برآورد خسارت ناشی از سیل مهرماه اخیر در استان گیلان در بخش روستاها 44 میلیارد تومان بوده است گفت: میزان اعتبارات جبران خسارت آنها از منبع ملی 44 میلیارد ریال و از محل استانی 350 میلیارد ریال اعتبار اعلام شده است.

    وی با بیان اینکه 73 پروژه در سیل اخیر جبران خسارت شده اند افزود: سقف اعتبارات در نظر گرفته شده برای این تعداد پروژه‌ها حدود 20 میلیارد تومان به صورت بلاعوض است که حدود 10 میلیارد تومان آن تاکنون به مردم پرداخت شده است.

    اکبرزاده در ادامه میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های خسارت دیده ناشی از سیل اخیر را 20 درصد اعلام کرد و ادامه داد: این میزان در شهرستان لنگرود مبلغ 2 میلیارد تومان اعلام شده که تا پایان تیرماه سال 98 به مردم پرداخت می‌شود.

    وی میزان اعتبارات بلاعوض پرداخت شده را در شهرستان لنگرود یک میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد.

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، به طرح جمع آوری ساکنین حاشیه رودخانه‌ها توسط بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: برای اولین بار طرح حمایت از روستاییان حاشیه نشین در حریم رودخانه‌ها از سوی دولت مطرح شده که در طول 40 سال اخیر بی سابقه بوده است و در راستای اجرای این طرح تسهیلات خوبی نیز در نظر گرفته شده است.

    وی درخصوص طرح مذکور افزود: دولت برای روستاییان ساکن در حریم رودخانه‌ها که قصد مهاجرت از حاشیه رودخانه‌ها را دارند 55 میلیون تومان وام کم بهره با سود 4 درصد و 25 میلیون تومان بصورت بلاعوض پرداخت می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: استان گیلان درخصوص این پروژه 428 سهمیه داشت که متأسفانه علیرغم تبلیغات زیاد تاکنون فقط 20 مورد استقبال داشته ایم.

    اکبرزاده در ادامه به سهمیه قیر گیلان اخیر اشاره کرد و افزود: سهمیه قیر استان گیلان 20 میلیارد تومان بوده که 12 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و سهم قیر لنگرود 1/5 میلیارد تومان است که از این مقدار 700 میلیارد تاکنون جذب شده است و مابقی را باید تا پایان سالجاری جذب کند.

    وی به اقدامات صورت گرفته بنیاد مسکن در بخش بوم گردی و گردشگری استان گیلان اشاره کرد و گفت: استاندار 5 هزار واحد یا اتاق بوم گردی و گردشکری را در سطح استان سیاست گذاری کرده اند که موافقت اصولی 4 هزار و 500 اتاق از سازمان میراث فرهنگی با همکاری بنیاد مسکن گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو