مدیران خودروعصر اعتبار

مدیران دهه ۷۰ در وزارت راه و شهرسازی انتصاب می‌شوند

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به زودی از مدیران دهه ۶۰ و ۷۰ در وزارت راه و شهرسازی استفاده خواهیم اکرد گفت: به شش ایرلاین برای قطع فروش بلیت چارتری تذکر داده‌ایم و اگر تخلف ادامه پیدا کند مجوز پرواز در آن مسیر را لغو خواهیم کرد.

مدیران دهه ۷۰ در وزارت راه و شهرسازی انتصاب می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح آشیانه شماره 2 شرکت هواپیمایی ایران ایر در فروگاه امام در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت ترمینال سلام فرودگاه امام اظهار داشت: تست گرم و سرد ترمینال سلام به زودی آغاز خواهد شد تا آماده بهره‌برداری قرار بگیرد.

    وی درباره زمان افتتاح ترمینال سلام اظهار داشت: استفاده از این ترمینال به پروازهای نوروزی نمی‌رسد و اواسط بهار 98 ترمینال سلام افتتاح خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت شرکت هواپیمایی ایران ایر گفت: ایران ایر یک شرکت تحت پرچم جمهوری اسلامی است و زیان انباشته دارد اما در حال حاضر زیان‌ده نیست.

    اسلامی با تاکید بر اینکه همه کشورها از ناوگان ملی خودشان حمایت می‌کنند اظهار داشت: هما جزو افتخارات کشور است و برای افزایش رقابت‌پذیری آن در صحنه‌های بین المللی باید اصلاحات ساختار در ایران ایر انجام شود.

    وی تاکید کرد: مهمترین اقدام برای افزایش کارآیی شرکت هواپیمایی ایران ایر اصلاحات ساختاری است که باید ناوگان ایران ایر هم تجهیز شود و نسبت به نوسازی آن اقدام کنیم.

    وی در پاسخ به این سوال که نیاز انباشته ایران ایر چقدر است گفت: پاسخ این سوال چیزی را برای شما تغییر نخواهد داد. در حال حاضر ایران ایر دیگر زیان‌ده نیست.

    وزیر راه و شهرسازی در باره آماده سازی حمل و نقل کشور برای برگزاری سفرهای نوروزی اظهار داشت: سه نوع فعالیت در آستانه ایام نوروز 98 انجام می‌شود. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال حاضر آماده‌سازی و ایمن‌سازی جاده‌های کشور را دنبال می‌کند تا مردم در سفرهای نوروزی از زیرساختهای مناسبی در بخش جاده بهره‌مند شوند.

    وی افزود: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تا نوروز 98 ، 500 کیلومتر انواع راه را به بهره‌برداری می‌رساند که عمده آن احداث باند دوم برخی از جاده‌ها است تا ترافیک در سطح جاده‌های کشور در ایام انوروز 98 کمتر ایجاد شود.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساماندهی ناوگان حمل و نقل ریلی و آماده سازی آن برای انجام سفرهای نوروزی گفت: تمام امکانات آماده انجام سفرهای نوروزی است و بازرسان در حال بررسی وضعیت موجود هستند و انجمن‌ها هم برای نظارت بر عملکرد شرکت‌های ریلی فعال هستند.

    وزیر راه و شهرسازی درباره آماده سازی بخش حمل و نقل هوایی برای سفرهای نوروزی اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری تمام نیاز بازار را بررسی کرده است تا متناسب با نیاز بازار تعداد پروازها را تعیین کنند.

    و.زیر راه و شهرسازی از مردم درخواست کرد که در ایام نوروز به مناطق گردشگری کم برخوردار مانند سیستان و بلوچستان و چابهار که دارای مراکز گردشگری متنوعی هستند سفر کنند تا این مناطق هم رونق بگیرند.

    اسلامی با اشاره به ممنوعیت پروازهای چارتری برای پروازهای برنامه‌‌ای اظهار داشت: وقتی که دستور ممنوعیت پروازهای چارتری را به رئیس سازمان هواپیمایی داده شد اعلام کردند که امکان قطع تمام پروازهای چارتری وجود ندارد و بنده هم اعلام کردم که نگفته‌ایم تمام پروازهای چارتری قطع شود اما تمام پروازهای چارتری هم باید در قالب بسته سفر به مردم عرضه شوند.

    وی ادامه داد: نباید شرکت‌های هواپیمایی برای تامین نقدینگی خود دست به چارتر پروازها بزنند و برای منابع مورد نیاز بلیت‌های خود را به شرکت‌ها و آژانس‌های مسافری عرضه کنند که آنها هم با قیمت دلخواه خود اقدام به تعیین قیمت بلیت هواپیما کنند.

    وزیر راهو شهرسازی تاکید کرد:‌ در این مدت رئیس سازمان هواپیمایی به شش ایرلاین درباره قطع فروش بلیت چارتری تذکر داده است و اگر باز هم نسبت به فروش بلیت چارتری اقدام کنند مجوز پرواز برای آن مسیر را برای  ایرلاین متخلف لغو خواهیم کرد.

    اسلامی تاکید کرد: البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیم هزینه‌ شرکت‌های هواپیمایی متاثر از افزایش نرخ، افزایش پیدا کرده است و باید دولت نسبت به تامین سرمایه در گردش ایرلاین‌ها از آنها حمایت کند تا شرکت‌های هواپیمایی برای مصرف مالی خود بلیت چارتری نفروشد.

    وی ادامه داد: فروش بلیت چارتری ضوابطی دارد که باید در چارچوب آن ضوابط بلیت به فروش برسد اگر ضوابط رعایت نشود اجازه فروش بلیت چارتر را نمی‌دهیم.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره بیانیه رهبری تحت عنوان گام دوم انقلاب و بکارگیری جوانان در وزارت راه و شهرسازی گفت: از هر معاونت سه پرسنل و سه نفر با عنوان نخبه انتخاب می‌شود.

    وی ادامه داد: در بکارگیری نیروها به سمت استفاده از نیروهای جوان هستیم و بسیاری از افراد به کار گرفته شده از دهه 50 هستند که به زودی از افراد متولد دهه 60 و 70 هم برای مدیریت استفاده خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار